گروه حوادث: سارق سابقه دار که برای سرقت از خانه های اعیانی از خودروهای گرانقیمت و مدل بالا استفاده می‌کردبرای دومین بار پس از دستبرد به 41 خانه در شمال و غرب تهران بار دیگر دستگیر شد.

این مرد پیش از این نیز به اتهام سرکردگی یک باند سرقت از خانه‌ها، دستگیر و به سرقت از 41 خانه اعیانی در شمال تهران اعتراف کرده بود.

جست و جوی کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران برای دستگیری این سارق حرفه ای زمانی آغاز شد که شکایت های مختلفی مبنی بر سرقت شبانه از خانه‌ها در اختیار مأموران قرار گرفت.

با بررسی این شکایت‌ها  پلیس به سرنخ‌هایی دست یافت که از فعالیت یک باند حرفه ای خانه روی به سرکردگی مردی به نام فرید حکایت داشت. سوابق موجود از این سارق سابقه دار نشان می‌داد که او و دیگر همدستانش سال گذشته پس از دستبرد به 41 خانه در شمال تهران دستگیر شده اند، ولی «فرید» با سپردن وثیقه ای سنگین از زندان آزاد شده است.

با گزارش این ماجرا به علی رضا روستا طسوجی ، بازپرس شعبه 8 دادسرای شمیران ، وی دستور زیر نظر قرار دادن این مرد را صادر کرد و مأموران در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند که فرید پس از آزادی از زندان اقدام به تشکیل باند دیگری کرده و فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته است.

این تحقیقات نشان می‌داد که فرید برای آنکه پلیس به وی شک نکند در سرقت از خانه‌ها از خودروهای مدل بالا نظیر ماکسیما، هیوندای ، زانتیا، مزدا، پژو پرشیا، سمند و پژو 206 استفاده می‌کند و پس از هر سرقت نیز خودروی مورد استفاده را عوض می‌کند. 

با پیدا شدن ردپای این سارق سابقه دار در سرقت از خانه‌های شمال تهران و همچنین شهرستان قم، دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت اما در حالی که مأموران در حال شناسایی مخفیگاه‌های او بودند، متوجه شدند که این مرد به اتهام سرقت از خانه های غرب تهران از سوی مأموران پایگاه چهارم آگاهی دستگیر و در آنجا به سرقت از 11 خانه اعتراف کرده است.

بنابراین به دستور بازپرس روستا طسوجی این مرد به پایگاه یکم پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها به 30 فقره سرقت دیگر از خانه‌های منطقه ولنجک، یوسف آباد، و امیر آباد شمالی اعتراف کرد. فرید در اعترافات خود گفت که در یکی از این سرقت‌ها پا به خانه یکی از مسئولان رده بالای کشور گذاشته اما تنها مقداری مدارک و اسناد نصیبش شده است.

پس از اعترافات این مرد بازپرس شعبه 8 دادسرای شمیران برای او قرار بازداشت صادر کرد و تحقیقات پلیس برای دستگیری دیگر همدستان فرید آغاز شد.

کد خبر 10446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز