سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، حذف تدریجی آزمون کتبی تخصصی دانشگاهها برای ورود به این دوره و برگزاری آزمون عمومی سراسری خبر دادند.

تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکتری در دست بررسی است که در صورت تصویب برای پذیرش دانشجو در این دوره یک مرحله آزمون عمومی به صورت سراسری برگزار می شود. پس از آن داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاهها معرفی و با بررسی دانشگاهها انتخاب می شوند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر افزود: این آزمون اولیه عمومی امتحان زبان نیست اما احتمال دارد با آزمون زبان یکی باشد و یا اینکه به صورت جداگانه برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همچنین وزارت علوم در حال بررسی برای برگزاری چند بار در سال این آزمون است تا در صورتی که هر داوطلب نتوانست نمره مورد قبول را دریافت کند بتواند مجددا در امتحان شرکت کند.

در حال حاضر هر دانشگاه برای پذیرش دانشجوی دکتری به صورت مستقل اقدام می کند و این آزمون نیز تنها یک بار در سال برگزار می شود. اما با تصویب این طرح، امتحان کتبی تخصصی که در حال حاضر دانشگاهها برگزار می کنند دیگر وجود نخواهد داشت و داوطلبانی که نمره حد نصاب آزمون عمومی را دریافت کرده باشند برای سایر مراحل گزینش که شامل مصاحبه می شود به دانشگاهها مراجعه می کنند.

وی درباره تغییر در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: برای آزمون کارشناسی ارشد تا کنون چیزی تصویب نشده اما هر آنچه تصویب شود در راستای تسهیل کار داوطلبان و حفظ استقلال دانشگاهها است.

حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این زمینه گفت: در حال برنامه ریزی برای تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکتری هستیم و ممکن است این شیوه برای سال آینده تحصیلی اجرایی شود.

کد خبر 104448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز