دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت از امتناع وزارت کشور مبنی بر اجرای مصوبه جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی خبر داد.

این روزها به نظر می رسد قلیان به پای ثابت تفریحات ایرانی ها تبدیل شده است. زیاد فرقی نمی کند در این هوای بهاری هوس گشت و گذار در طبیعت کرده باشید، یا در زمستان برای دور هم بودن با دوستان یک رستوران سنتی را؛ این روزها هرجا که جوانان و حتی میانسال ها هستند، قلیان هم هست.

قلیان دو سال گذشته را بسیار پرخبر سپری کرد. از ممنوعیت استفاده در مکان های عمومی گرفته تا لغو این ممنوعیت با دستور مستقیم رییس جمهور همه و همه باعث شد تا این وسیله بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرد.

ممنوعیتی که به نظر می رسد هنوز هم از نظر مسوولان وزارت بهداشت وجود دارد اما مورد توجه قرار نمی گیرد. اما چرا به اجرای طرح جمع آوری قلیان از قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌های سنتی متوقف شده است ؟ دکتر سید حسن امامی رضوی روز دوشنبه در نشست خبری هفته سلامت  در پاسخ به این سئوال، گفت: اجرای این طرح در سال 86 آغاز شد که به دنبال اعتراض صنوف مربوطه این طرح با تصمیم رئیس جمهور متوقف شد.
وی با اشاره به بررسی مجدد این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت گفت:‌ جمع‌آوری قلیانها مجدداً در این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت و به وزارت کشور ابلاغ شد.

اما با وجود گذشت یک سال و سه ماه از این مصوبه این وزارتخانه هنوز آن را اجرایی نکرده است.

معاون وزیر بهداشت در مورد علت اجرا نشدن این مصوبه از سوی وزارت کشور گفت: وزارت بهداشت پیگیر موضوع بوده و هست اما پاسخی به ما داده نشده است.

کد خبر 104349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز