یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اصلاح قیمت‌ها از نکات اساسی در طرح هدفمندکردن یارانه‌هاست

سید شمس‌الدین حسینی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار داشت: در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها هدف این است که از قیمت‌های دروغ به قیمت‌های واقعی برسیم و بدانیم که بهای 5دلار برای سبد انرژی در کشور دروغ است در شرایطی که‌این رقم در دنیا 80 دلار است.

حسینی اضافه کرد: در این شرایط رفتار مصرف‌کننده و تولیدکننده بدون  اینکه‌ ایرادی بر آنها مطرح باشد متفاوت خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها باید اصلاح شود و این امر، کار مضاعف و همت مضاعف می‌خواهد، گفت: فلسفه وجودی نظام ما محقق‌کردن عدالت است اما آیا می‌پذیریم که مردم شهرها و روستاها هنوز با کاستی‌هایی مواجه باشند؟
حسینی ادامه داد: 5میلیارد دلار بنزین و گازوئیل وارد می‌کنیم و در مقابل از آن سوی مرزها قاچاق می‌شود و آیا این عدل است؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح داد: آنچه در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مطرح است به هیچ وجه حذف یارانه‌ها نیست بلکه درست مصرف کردن و عدالتمندکردن آنهاست. وی اظهار کرد: در این میان باید قدرت خرید مصرف‌کننده نیز حفظ شود تا جامعه دچار کمبود تقاضا و رکود نشود.

حسینی گفت: دولت از 2سال پیش به بحث هدفمندکردن یارانه‌ها ورود یافته و هفته‌ای یک جلسه در دفتر ریاست‌جمهوری برگزار شده است و با حضور جمع قابل توجهی از کارشناسان و با همت کم‌نظیر ریاست‌جمهوری به جایی رسیده که دولت به اجرای این طرح اشراف کامل یافته است اما اجرای آن نیاز به سطح بالایی از همدلی دارد که لازمه آن افزایش شناخت و گسترش اطلاعات است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها باید به یک خواست عمومی‌تبدیل شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌نیز باید به دغدغه مردم توجه و کمک کنند تا تسهیلات بیشتری فراهم شود و این کار بزرگ به سرانجام برسد.

کد خبر 104297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز