همشهری آنلاین: مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مطالعات قرآنی در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور در سه ماهه نخست سال جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید محمدی» مشاور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 
حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید محمدی»، مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در راستای تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مطالعات قرآنی و ارائه خدمات علمی به قرآن‌پژوهان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور در نظر دارد تا تمامی کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را مجهز به کتابخانه تخصصی علوم قرآنی کند.

وی ادامه داد: در این زمینه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وارد گفت‌و‌گو شده‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای هم در این زمینه آماده شده و در هفته آینده به امضای دو طرف می‌رسد. پس از مشخص شدن جزئیات کار در ماه آینده در نظر داریم. بخش مطالعات قرآنی را در کلیه کتابخانه‌های کشور آرام‌آرام راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور ادامه داد: در نظر داریم، کتابخانه تخصصی مطالعات قرآنی را نیز به صورت مستقل راه‌اندازی کنیم، اما تجهیز کتابخانه‌های عمومی کشور به بخش مطالعات علوم قرآنی اندیشه‌ای برتر است که نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی سازوکارهای این امر فراهم است، نهایتاً در تلاش هستیم، تا با خرید و ارائه جدید‌ترین آثار قرآنی منتشر شده در جهان اسلام بتوانیم خدمات این بخش‌های ویژه در کتابخانه‌ها را همگام با گسترش دانش در این حوزه انجام دهیم، تا قرآن‌پژوهان بتوانند به راحتی با مراجعه به هر کتابخانه‌ای از خدمات علوم قرآنی استفاده کنند.

این مسئول افزود: کتاب‌های جمع‌آوری شده، منبع تحقیقاتی مناسبی برای پژوهشگران و محققان به شمارمی‌رود و می‌توان گفت، با تأسیس این کتابخانه‌ها محققان و پژوهشگران قرآنی در دسترسی به منابع تحقیقی با سهولت بسیار روبرو خواهند شد.

محمدی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و فراهم بودن تجهیزات علوم قرآنی پیش‌بینی می‌شود، شاهد بخش ویژه مطالعات قرآنی در تمامی کتابخانه‌های سراسر کشور در سه ماهه نخست سال جاری باشیم.

یادآوری می‌شود، پیش از این طرح تأسیس کتابخانه تخصصی مطالعات قرآنی از سوی «محمد‌علی خواجه‌پیری» رئیس سابق مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور مطرح شده بود.

کد خبر 104265

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز