شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از اعتراضات گسترده مخالفان دولت در بانکوک با حدود 60 هزار شرکت کننده، مقامات تایلند برای شرکت کنندگان در تظاهرات ضرب الاجل تعیین کردند.

خبرگزاری اتریش از بانکوک گزارش داد، پلیس از هزاران نفر موسوم به پیراهن قرمزها خواست تا پیش از فرا رسیدن شب به اشغال منطقه مرفه نشین حوالی خیابان راتچاپاراسونگ پایان دهند.[نخست‌وزیر تایلند با معترضان مذاکره می‌کند]

پانیتان واتانایاکورن (Panitan Wattanayakorn)، سخنگوی دولت تایلند گفت: "در صورتی که آنها به این امر تن ندهند، سردسته ها با شکایت و یک سال حبس مواجه خواهند شد."

اتحاد مخالفان موسوم به UDD (جبهه متحد برای دموکراسی و ضد دیکتاتوری) روز شنبه این منطقه را اشغال کرد. سران این جریان تهدید کرده اند مادامی که دولت آبهیسیت وجاجیوا (Abhisit Vejjajiva)، نخست وزیر تایلند استعفا ندهد، این منطقه را ترک نخواهند کرد.

مخالفان که از تاکسین شیناواترا (Thaksin Shinawatra)، نخست وزیر سرنگون شده توسط ارتش در سال 2006 حمایت می‌کنند، گفت وگوها با دولت را شکست خورده اعلام کرده و خواهان برگزاری فوری و پیش از موعد انتخابات پارلمانی هستند.

یک هفته پیش بود که نخستین مذاکرات مستقیم مخالفان با آبهیسیت برگزار شد که مورد حمایت ارتش و دستگاه قضایی این کشور قرار داشت. اما این تماس ها نتوانست درگیری سیاسی داخلی این کشور را رفع کند. اکنون مخالفان به دولت مهلت داده اند که تا 12 آوریل از قدرت کناره گیری کند.

مخالفان که بیش از هر چیز خود را جزو جمعیت فقیر تایلند می دانند، آبهیسیت را متهم می‌کنند که فقط منافع نخبگان حاکم را نمایندگی می‌کند.

کد خبر 104177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز