شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از مطرح شدن لایحه‌ای در مجلس پاکستان به منظور انتقال قدرت رئیس جمهوری این کشور به نخست وزیر و پایان بحث و جدل‌های سیاسی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از این روزنامه انگلیسی، دولت پاکستان جمعه گذشته ( 13 فروردین) لایحه ای را در مجلس به منظور انتقال قدرت آصف علی زرداری رئیس جمهوری این کشور به یوسف رضا گیلانی نخست وزیر مطرح کرد که در پی ارائه این لایحه انتظار می رود که بحث و جدل های چند ماهه سیاسی پایان یابد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: پیش بینی می‌شود که مجلس پاکستان "هیجدهمین لایحه اصلاحی" را تصویب کند و قدرت رئیس جمهوری این کشور به نخست وزیر واگذار شود.
 
زرداری هنوز به عنوان رئیس حزب مردمی پاکستان نفوذ قابل توجهی را در این کشور دارد و واگذاری قدرت به نخست وزیر اگرچه به تنش های سیاسی چند ماهه پایان می دهد اما دادگاه عالی دولت را برای بازگشایی پرونده های فساد رئیس جمهور تحت فشار قرار می دهد.
 
همچنین در پی صدور حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی لغو مصونیت زرداری و مسئولان بلندپایه این کشور از اتهام فساد مالی، حزب اصلی مخالف دولت پاکستان پیشتر خواستاراستعفای زرداری شده بود.
 
زرداری پیش از رسیدن به قدرت سالها در تبعید بود، اما اتهامات مطرح ‌شده علیه خود را ناشی از اغراض سیاسی توصیف می‌‌کند.

کد خبر 104172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز