همشهری آنلاین: مسافران بسیار چاق برای استفاده از هواپیماهای شرکت ایرفرانس باید دو بلیط تهیه کنند.

 واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، شرکت هواپیمایی ایرفرانس از این پس از مسافران بسیار چاق خودش هزینه بیشتری دریافت می کند و درواقع از آنها پول دو بلیط را می گیرد. گفته می‌شود این اقدام برای تامین امنیت خود این افراد است.

به گفته مسوولان ایرفرانس با این تدبیر، امکان خروج اضطراری مسافران از هواپیماهای این شرکت مطابق استانداردهای زمانی موجود فراهم می شود. براساس مقررات بین‌المللی، مسافران باید بتوانند در مدت نود ثانیه در هنگام بروز سانحه هواپیما را تخلیه کنند.

در دوم اوت سال دو هزار و پنج، یکی از هواپیماهای این شرکت فرانسوی مجبور به فرود اضطراری شد. یکی از مسافران این هواپیما بسیار چاق بود.

درحالی که هواپیمای دچار سانحه شده در حال سوختن بود، مهمانداران نمی توانستند وی را که بخاطر چاقی بسیار زیادش، در صندلی اش گیرافتاده بود ازاد کنند و این کار مدت زیادی طول کشید.

معیار سنجش چاقی افراد برای استفاده از یک صندلی در هواپیماهای ایرفرانس، طول کمربند ایمنی صندلی است.

به گفته مسوولان شرکت هواپیمایی ایر فرانس، هزینه اضافی از این مسافران چاق فقط در صورتی دریافت خواهد شد که همه صندلی های هواپیما رزرو شده باشد و در صورتیکه شماری از صندلی‌ها خالی باشد، هزینه اضافی به این افراد بازگردانده خواهد شد.

البته این تصمیم ایرفرانس سبب خشم مسافران چاق شده است و آنها می گویند این اقدام تبعیض آمیز است. فرانسه تنها کشوری است که چنین مقرراتی را اجرا می‌کند.

کد خبر 104030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز