همشهری آنلاین: 59 میلیون نفر سفر و جابجایی بین استان‌ها در هفته نخست تعطیلات نوروزی صورت گرفت

 به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، معـاون گـردشگری سازمـان میراث فـرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور در مصاحبه بـا خبرنگار ما افـزود: این رقم درمقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش نشان می دهد.

سیدرضا موسوی افزود: استان قم در تعطیلات نوروزی بالاترین تردد را به خود اختصاص داده است که مسافران در این استان بین 4 تا 8 ساعت اقامت داشته‌اند.

وی ارزان سازی سفر و تمایل ایرانیان به سفرهای نوروزی را ازعوامل گسترش مسافرت در این ایام عنوان کرد و یـادآور شد: بـرای بهره مندی همـه اقشار مـردم از امکانات و منابع دولتی مدارس کشور به امکانات اولیه زندگی تجهیز شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی کشور بـا اشاره به اینکه 84 درصد سفرهـای ایرانیان در تعطیلات نـوروز با وسیله شخصی انجام شده است خاطرنشان کرد: اینگونه مسافرت ها برای مردم هزینه بالایی دارد و در نظر داریم با فعال کردن طرح ملی سفر کارت مسافرت‌هـای گروهی را گسترش دهیم.

آقای مـوسوی اجـرای طرح درجه بندی هتل‌هـا را از اولویت های این سازمان برای امسال بـرشمرد و افزود: از اردیبهشت امسال هتل ها به درجه های سه گانه تقسیم می شوند.

وی گفت: دراین طرح قیمت ها از سوی هتل هـا و متناسب با ایام نوروز، ایـام سال و نـرخ مسافران گروهی تعیین می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: بـرای توسعه مسافرت های گـروهی و ایجاد رقابت بین مراکز اقامتی دراین طرح، هتل داران موظف شده‌اند تا برای مسافرانی که در قالب تور سفر می‌کنند پایین ترین قیمت را در نظر بگیرند.

کد خبر 103909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز