یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

محمدرضا هیدارن: کمتر کسی می‌داند در جسم و جان منشیان، بازاریابان و کارمندانی که تمام وقت خود را برای کسب درآمد روی صندلی و پای تلفن می‌گذرانند، چه می‌گذرد؟ اما واقعیت آن است که اثرات سوء کم‌تحرکی در این افراد به مرور زمان خود را نشان داده و بعضا مشکلات کوچک و بزرگی را پدید می‌آورند.

درمان ضایعات جسمی معمولا با مصرف انواع و اقسام داروها، فیزیوتراپی و گاه عمل جراحی صورت می‌پذیرد اما با صرف کمی وقت در طول هر روز می‌توان ضمن داشتن جسم و روحی شاداب، سالیان بیشتری از زندگی بی‌دغدغه لذت برد.

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت مغزی مقدار زیادی از انرژی انسان‌ها را سوزانده و وقتی این فعالیت توأم با تکرار باشد، مغز دچار خستگی و بدن گرفتار ضعف مفرط می‌شود. اما این معضل را می‌توان با تغذیه مناسب و حرکات ورزشی کاملا حساب شده تا حد زیادی حل کرد.

شاید جالب باشد بدانید که فعالیت مغزی بیش از فعالیت بدنی ایجاد خستگی می‌‌کند، از طرفی داشتن فعالیت بدنی و بهره‌مندی از برنامه غذایی مناسب باعث ترشح هورمونی به نام آندروفین در بدن شده که عامل اصلی احساس شادی و سرزندگی در انسان‌هاست و باعث می‌شود کالری دریافتی توسط بدن، به تقویت عضلات منجر شود و زندگی را برایمان شیرین‌تر کند.

برقراری ارتباط با دیگران از طریق صحبت کردن و تماس تلفنی، انرژی زیادی را از افراد پشت‌میزنشین می‌گیرد، اما اگر همین اشخاص بدانند که می‌توان با چراغ جادویی به نام «حرکات ورزشی مرتب روزانه و برنامه غذایی مناسب» بهتر زندگی کرد، قطعا در شیوه زندگی و کار خود تغییر می‌دهند و از آسیب‌های مشاغل کم‌تحرک مصون می‌مانند.

جلوگیری از خستگی، اضافه‌وزن، تغییرات مضر شکل استخوان‌بندی بدن، ایجاد آرامش و رفع استرس، ظاهری موزون و آراسته و مواردی از این قبیل، همه و همه فواید رجوع به ورزش و داشتن برنامه غذایی علمی است که کارشناسان تغذیه و علوم تربیت‌بدنی می‌توانند بهترین دستور‌العمل‌های ممکن در این زمینه‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

 در واقع برای خوب زندگی کردن باید سراغ متخصصان علوم زیست رفت تا بتوان از لحظات بهترین استفاده ممکن را برد.

همشهری استانها

کد خبر 103773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز