همشهری آنلاین: اکثر استان‌های کشور در 2 روز پایانی سال شرایط نیمه ابری همراه با بارش باران را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هوشناسی کشور آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی ابرهایی را روی شمال و نوار غربی کشور نشان می‌دهد.

 نقشه‌های پیش‌یابی امروز جمعه 28 اسفند بیانگر عبور موج تراز میانی جو از نیمه شمالی، نوار غربی، ارتفاعات زاگرش و البرز و بتدریج شمال شرق کشور طی سه روز آینده است که پی‌آمد آن به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در بخش‌های جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

این وضعیت در روز دوشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد، شایان ذکر است که با نفوذ هوای سرد در سطح کشور کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در روز جمعه مواج است اما از روز یکشنبه به بعد دمای هوا به حالت عادی فصل برمی‌گردد. لازم به ذکر است که در 2 روز آینده در جنوب غرب، غرب و زاگرس جنوبی و تا حدودی جنوب به تناوب باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است در استان آذربایجان شرقی در روز جمعه هوای نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف، گاهی با وزش باد مشاهده خواهد شد که در این روز بیشترین دما 5+ و کمترین دما 5- خواهد بود. در این استان در روز شنبه هوا نیمه ابری ، درپاره‌ای نقاط ابری و همراه با بارش باران و برف پیش بینی شده که در این روز نیز پیشینه دما 4+ و کمینه دما 6- خواهد بود.

اما در استان آذربایجان غربی در روز جمعه هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف خواهد بود که در این استان نیز بیشترین دما 5+ و کمترین دما 5- پیش بینی شده است.

در روز شنبه در این استان هوا نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط ابری به همراه بارش باران و برف خواهد بود که در این روز بیشترین دما 4+ و کمترین دما 6- خواهد بود.

در استان اردبیل در روز جمعه هوا نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و برف با بیشترین دمای 2+ و کمترین دمای 8- پیش بینی شده است که این شرایط در روز شنبه نیز تکرار خواهد شد.

در استان اصفهان نیز در روز جمعه هوا نیمه ابری تا تمام ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و وزش گرد و خاک خواهد بود که در این استان در این روز بیشترین دما 26+ درجه و کمترین دما 18+ خواهد بود.

این شرایط در روز شنبه نیز در این استان تکرار خواهد شد.
استان ایلام در روز جمعه صاف تا قسمتی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک و در ارتفاعات با احتمال بارش باران خواهد بود که بیشترین دما در این استان 18+ و کمترین دما 1+ درجه است. این شرایط در روز شنبه اندکی تغییر کرده و ساکنان این استان هوای نیمه ابری بدون بارش را تجربه می‌کنند.

در استان بوشهر هوا صاف تا نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی شده که در این استان بیشترین دما 27+ و کمترین 19+ درجه پیش بینی شده است که در روز شنبه نیز تنها با تفاوت 1 درجه‌ای هوا و سرد شدن آن تکرار خواهد شد.

در مرکز کشور تهران با هوایی نیمه ابری تا تمام ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و گرد و خاک میزبان میهمانان خود خواهد بود که در روز جمعه بیشترین دما 19+ و کمترین دما 10+ درجه خواهد بود. این شرایط در روز شنبه نیز در استان تهران تکرار می‌شود.

در استان چهارمحال و بختیاری هوا نیمه ابری تا تمام ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و وجود گرد و خاک پیش بینی شده است که در این روز بیشترین دما 21+ و کمترین دما 12+ درجه ارزیابی شده و این شرایط در روز شنبه نیز تنها با کاهش 2 درجه هوا تکرار می‌شود.
در استان خراسان جنوبی در روز جمعه هوا صاف اما در اوایل شب افزایش ابر پیش بینی شده که در این استان در این روز بیشترین دما 28+ و کمترین دما 15+ درجه خواهد بود.

در روز شنبه نیز در این استان آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط تمام ابری خواهد بود که در این روز میهمانان این استان به احتمال زیاد شاهد بارش باران و وزش باد خواهند بود.

در استان خراسان رضوی نیز در روز جمعه آسمان نیمه ابری در بخش‌هایی از روز تمام ابری همراه با رگبار باران خواهد بود که در این روز در ارتفاعات استان برف باریده و بیشترین دما در این روز 20+ درجه و کمترین درجه 7+ پیش بینی شده است. این شرایط در روز شنبه هم برای این استان تکرار خواهد شد تنها با این تفاوت که هوای استان یک درجه نسبت به روز قبل سردتر خواهد شد.

در استان خراسان شمالی پیش بینی می‌شود مسافران این استان به هوایی مشابه استان خراسان رضوی را تجربه کنند با این تفاوت که در روز جمعه بیشترین دما در این استان 15+ و کمترین دما صفر درجه پیش بینی شده که این دما در روز شنبه با 3درجه کاهش سردتر خواهد شد.

در استان خراسان در روز جمعه آسمانی صاف تنها در پاره‌ای نقاط همراه با ابر و وزش گرد و خاک پیش بینی شده که در این استان درجه هوا به 32+ در بیشترین حالت و 15+ در کمترین حالت خواهد شد که در روز شنبه ساکنان این منطقه یک درجه هوای سردتر نسبت به روز قبل را تجربه خواهند کرد.

اما در استان زنجان در روز جمعه آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط تمام ابری خواهد بود که در این استان بارش باران و برف و وزش باد هم پیش بینی شده است. در این روز دمای هوا در این استان در بیشترین حالت 17+ و در کمترین حالت صفر درجه پیش بینی شده است اما در روز شنبه با حفظ شرایط ساکنان این استان دمایی معادل 2 درجه سردتر از روز قبل را تجربه می‌کنند.

در استان سمنان هم شرایطی همانند استان رنجان پیش‌بینی شده با این تفاوت که در این استان احتمال بارش برف وجود ندارد و در گرم‌ترین حالت دمای این استان به 28+ درجه رسیده و در کمترین حالت 14+ خواهد بود که در روز شنبه تنها با دو درجه کاهش دما شرایط حفظ خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه در خصوص استان سیستان و بلوچستان آمده است هوا در این استان صاف خواهد بود تنها در منطقه ساحلی ساکنان مه صبحگاهی را تجربه می‌کنند که در این روز بیشترین دما 31+ و کمترین دما 16+ خواهد بود. اما در روز شنبه در این استان ساکنان وزش باد شدید به همراه دو درجه کاهش دما را تجربه می‌کنند.

در استان فارس نیز آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رعد و برق و وجود گرد و خاک پیش بینی شده که در روز جمعه بیشترین دما در این استان به 27+ درجه و کمترین دما به 9+ درجه می‌رسد و این در حالی است که در روز شنبه نیز تنها با یک درجه کاهش دما شرایط آب و هوایی ثابت خواهد ماند.

در استان قزوین آسمان نیمه ابری، درپاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و گرد و خاک پیش بینی شده که در روز جمعه بیشترین دما 18+ و کمترین دما صفر درجه خواهد بود. در روز شنبه در این استان ساکنان شرایط آب و هوایی مانند روز جمعه را تجربه می‌کنند با این تفاوت که در این روز دمای هوا در این استان یک درجه کاهش خواهد یافت.

در مرکز کشور در استان قم ساکنان این استان آسمانی نیمه ابری همراه با رگبار باران و وجود گرد و خاک را در کنار درجه حرارتی معادل 32+ در بیشترین حالت و 17+ در کمترین حالت را تجربه می‌کنند. این شرایط در روز شنبه برای این استان تکرار می‌شود.

در غرب کشور در استان کردستان آسمان نیمه ابری همراه با رگبار باران و در ارتفاعات همراه با رگبار برف و وزش باد پیش بینی شده که در روز جمعه بیشترین درجه حرارت 18+ و کمترین صفر درجه خواهد بود.

در روز شنبه در این استان شرایط آب و هوایی تکرار می‌شود با این تفاوت که از میزان دما در این استان دو درجه کاسته خواهد شد.

استان کرمان در روز جمعه و روز شنبه آسمانی صاف را تجربه می‌کند که تنها در بعضی موارد ساکنان این منطقه شاهد وزش بادی ملایم خواهند بود. در روز جمعه و شنبه در این استان بیشترین درجه حرارت 30+ و کمترین دما 6+ درجه خواهد بود.

در استان کرمانشاه آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و در ارتفاعات همراه با رگبار برف و وزش باد خواهد بود که در روز جمعه در این استان دمای هوا در گرم‌ترین حالت به 18+و در کمترین حالت به صفر درجه خواهد رسید. این شرایط در روز شنبه تنها با کاهش 2 درجه دمای هوا در این استان تکرار می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویر احمد آسمان در روز جمعه نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری با احتمال بارش و وزش گرد و خاک خواهد بود که در این روز بیشترین درجه حرارت 24+ و کمترین 8+ درجه پیش بینی شده است این شرایط در روز شنبه نیز در این استان تکرار می‌شود.

در استان گلستان در روز جمعه آسمان ابری همراه با بارش باران و مواج بودن دریا پیش بینی شده است که در این روز بیشترین درجه حرارت 12+ و کمترین 7+ پیش بینی شده است. روز شنبه نیز این شرایط حفظ می‌شود تنها با این تفاوت که در زمان صبح هنگام آسمان این استان مه‌آلود خواهد بود.

در استان گیلان نیز در روز جمعه آسمان ابری همراه با بارش باران و بارش برف در ارتفاعات این استان به همراه دریایی مواج پیش بینی شده است که بیشترین درجه حرارت 7+ و کمترین صفر درجه گزارش می‌شود. این شرایط در روز شنبه تنها با کاهش یک درجه‌ای دما در این استان تکرار می‌شود.

اما در استان لرستان آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده که بیشترین دما در این استان در روز جمعه 26+ و کمترین 12+ خواهد بود. در روز شنبه هم این شرایط در این استان تکرار می‌شود تنها یک درجه از میزان دما در این استان کاسته خواهد شد.

دراستان مازندران آسمان در روز جمعه ابری همراه با بارش باران و دریایی مواج پیش بینی شده که درجه حرارت در این روز در بیشترین حالت 11+ و در کمترین حالت 3+ درجه پیش‌بینی شده است.

در روز شنبه ساکنان این استان شرایطی مانند روز جمعه را تجربه می‌کنند تنها با این تفاوت که از میزان دما در این استان دو درجه کاسته خواهد شد.

در استان مرکزی آسمان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده که در روز جمعه درجه حرارت به 24+ و در کمترین حالت به 13+ خواهد رسید.

در روز شنبه در شرایط آب و هوایی این استان تغییری ایجاد نخواهد شد تنها بر میزان گرد و خاک افزوده خواهد شد.

در استان هرمزگان در روز جمعه آسمانی صاف تنها در سواحل این استان مه صبحگاهی مشاهده می‌شود که بیشترین دما در این استان در این روز 31+ درجه و کمترین دما 17+ درجه پیش‌بینی شده که این شرایط در روز جمعه تکرار می‌شود.

در استان همدان آسمان نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با باران و در ارتفاعات همراه با وزش برف و وزش باد به همراه درجه حرارتی معادل 18+ در گرم‌ترین حالت و 1+ در سردترین حالت پیش بینی شده که این شرایط در روز شنبه تنها با یک درجه کاهش دما تکرار می‌شود.

در استان یزد آسمان صاف خواهد بود تنها در روز جمعه ساکنان این منطقه شاهد وزش باد هستند که درجه حرارت در این استان در این روز 31+ درجه در گرم‌ترین حالت و 19+ در کمترین حالت خواهد بود این شرایط در این استان تنها با 2 درجه کاهش دما در روز شنبه تکرار می‌شود.

کد خبر 103745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز