همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که از 28 اسفند به مدت دو روز برخی مناطق غرب و شمال غرب کشوردچار پدیده سرمازدگی و یخبندان می‌شوند، به کشاورزان و باغداران هشدارداد

که با آبیاری باغ‌ها، محلول پاشی، لاستیک آتش زدن و از این قبیل کارها از بروز خسارات ناشی از سرمازدگی جلوگیری کرده یا این خسارات را به حداقل برسانند.

محمد حسین انصاری‌فرد در گفت و گو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که بیشتر استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل در معرض خطر یخبندان و سرمازدگی محصولات باغی و زراعی قرار دارند، اضافه کرد: البته در مراحل بعد استان‌های زنجان، همدان و حتی بخشی از شمال کردستان نیز درگیر این پدیده می‌شوند که البته در استان اردبیل در برخی نقاط سرمای هوا به 10 درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از یک هفته پیش سفارش‌های لازم را از طریق پیامک یا کارهای ترویجی در استان‌ها به کشاورزان و باغداران کرده است که امیدواریم با این اقدامات حداقل این خسارت‌ها کاهش پیدا کند.

گفتنی است، وزارت جهاد کشاورزی با اطلاعیه‌ای به کشاورزان ضمن این‌که بروز سرما و یخبندان را در روزهای آینده حتمی اعلام کرده است، به کشاورزان و باغدران برای جلوگیری ازاین خسارات هشدار داده است.

در این گزارش آمده است: با توجه به این که بروز سرما و یخبندان در بخش‌هایی از مناطق غرب و شمال غرب کشور در روزهای آینده حتمی است، بنابر این کشاورزان با مشورت با کارشناسان تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی را تدارک بینند. 

کد خبر 103743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز