چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این سازمان نگرانی‌هایی در مورد سه مولفه فضا، نیروی انسانی و زیرساختهای فناوری دارد گفت: برای اجرای نظام آموزشی جدید آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر زکریا یازرلو در نشست خبری که صبح روز چهارشنبه در آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه بیشتر نیروی انسانی آموزش و پروش شهر تهران در آستانه بازنشستگی هستند گفت: در آموزش و پرورش شهر تهران با عدم تناسب جنسیتی روبرو هستیم چرا که 71 درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل می دهند.

یازرلو زیرساختهای فناوری را یکی دیگر از نگرانیهای آموزش و پرورش شهر تهران معرفی کرد و افزود: قصد داریم در این زمینه با اروپا، فرانسه، ژاپن و... رقابت کنیم که هم اکنون نیز با وجود مدارس هوشمند تا حدودی این اتفاق روی داده اما باید زیرساختهای لازم را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم آوریم تا این حرکت رو به رشد دنبال شود.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه" آیا نظام آموزشی جدید در سال آینده در مدارس تهران اجرا می شود؟ " با توضیح اینکه پاسخگویی در این باره به عهده مسئولان وزارتخانه است و وی به عنوان یک منبع آگاه و مطلع از موضوع صحبت می کند، گفت: از سال آینده نظام جدید آموزشی از پایه اول ابتدایی آغاز می شود و آموزش و پرورش شهر تهران نیز از نظر فضا و نیروی انسانی صد در صد آمادگی دارد.

یازرلو ادامه داد: دوره پیش دبستانی نیز جزو نظام رسمی نیست و برای دوره پیش دانشگاهی نیز سناریوهای مختلفی در حال تعریف است که وزارت آموزش و پرورش پس از جمعبندی آن را اعلام می کند.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که در پاسخ به سئوالی عنوان کردید که آموزش و پرورش شهر تهران از بابت فضا، نیروی انسانی و زیرساختهای فناوری نگرانی دارد و از طرفی می گویید که برای اجرای نظام آموزشی جدید آمادگی کامل دارید، آیا این دو با هم متناقض نیست؟" تصریح کرد: درست است، پس باید سخن قبلی ام را این گونه تصحیح کنم که ما برای رسیدن به افق چشم انداز 1404 به گسترش و بهبود این سه مولفه نیاز داریم.

یازرلو با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران 163 فضای آموزشی دارای مشکل از جمله مدارس" قلع و قمعی" دارد، گفت: بدنبال رایزنی با صاحبان آن هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران درباره اینکه " آیا تصور نمی کنید که نحوه ورود و آغاز نظام آموزشی جدید به عنوان طرح تحول آموزشی مهم است و نیاز به زیر ساختهای مناسب دارد و به عبارتی خشت اول این بنا باید درست گذاشته شود؟" تاکید کرد: بله اما با وجود این مسائل ما برای اجرای نظام آموزشی جدید آمادگی داریم.

مدارس تا پنجشنبه باز است

یازرلو در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر" تعطیلی زودهنگام برخی از مدارس از امروز در حالی که قائم مقام آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرده بود که مدارس تا پایان روز پنج شنبه فعالیت خود را دنبال می کنند؟" افزود:  کنترل ها در این موضوع را بیشتر می کنیم چرا که ما تابع تقویم رسمی کشور هستیم و مدارس تا روز پنجشنبه باز هستند.
وی تاکید کرد: با مدیران متخلف در این باره قطعا برخورد می شود.

408 مدرسه مبتلا به حاشیه نشینی اجتماعی در تهران داریم

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تهران 408 مدرسه مبتلا به حاشیه نشینی اجتماعی داریم که اگر  مشکلاتشان مستمر ادامه یابد نمی توانند به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند و به همین دلیل به آنها توجه لازم را کرده  و برای آنها اعتباراتی را اختصاص داده ایم.

دکتر زکریا یازرلو درباره کسری اعتبارات آموزش و پرورش شهر تهران افزود: یک ریال کسری بودجه نداشته و حتی بیم این را داریم که بخشی از اعتبارات را برگردانند و قاطع می گویم که در پرداخت مشکل نداریم.

وی در تشریح عملکرد آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما متاسفانه برای  ارزیابی عملکرد مبتنی بر مدیریت هدف و نتیجه حرکت نمی کنیم اما به هر حال توانستیم در موضوع آنفلوآنزای نوع آ رویکرد پیش کنشی را با تجهیز مدارس با صابون مایع و...دنبال کنیم که براساس گزارشها حتی یک مدرسه هم تعطیل نشد.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران افزود: همچنین از حوزه بازرسی ریاست جمهوری نامه ای را به وزارتخانه برای تشکر از آموزش و پرورش شهر تهران به دلیل عدم گزارش حتی یک مورد شکایت داشته ایم.

یازرلو با بیان اینکه بخش خصوصی در آموزش و پرورش شهر تهران حضور فعالی را دارد گفت: این بخش شاداب و با طراوات در حال فعالیت است و از موسسان مدارس غیردولتی تشکر می کنم.

وی در پاسخ به این انتقاد که " در این روزهای آخر رؤسا و مدیران سازمانها نشست خبری می گذارند و عنوان می کنند که همه چیز خوب است و مشکلی نیست اما مردم از عملکرد سازمانها راضی نیستند" گفت: موافقم حتی ما نسبت به عملکرد خود منتقدیم اما شما فعالیتهای آموزش و پرورش شهر تهران را از معلمان و مدیران بپرسید و از منظر آنها به این موضوع نگاه کنید.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعتیاد در مدارس تهران که از سوی خبرنگاری با طرح شواهدی از یکی از مدارس منطقه 18 تهران مطرح شد گفت: ما دفاتر مشاوره را داریم و شما با آنها جلساتی را درباره این موضوع بگذارید اما باید بگویم که مدارس ما مصون از این پلشتی هاست.

یازرلو با بیان اینکه مدرسه قسمتی از جامعه است و نمی توانیم تمام اتفاقات جامعه را به مدرسه ارجاع دهیم افزود: به لطف تدبیر مدیران، معلمان و مربیان امور تربیتی ظرفیتهای مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است که جای نگرانی نیست ضمن اینکه برخی از جامعه شناسان معتقدند که در یک جامعه وجود 13 درصد ناهنجاری معمول است.

وی درباره فعالیتهای معاونت پرورشی و تربیت بدنی در سال آینده گفت: گسترش فرهنگ بسیج، اجرای طرح ولایت برای نوسازی معنوی و حرفه ای معلمان، برگزاری اردوههای راهیان نور و طرح هجرت، تجهیز مدارس به پایگاههای بسیج، ایجاد 200 نمازخانه جدید و مفوش کردن آنها و شناخت مراجع تقلید از برنامه های این معاونت در سال آینده است.

کد خبر 103659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز