یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

فاضل ترکمن: عید بدون خنده و شادی مثل ساندویچ بدون سس و گوجه و خیارشور است! برای همین تصمیم گرفتیم چند تا از کتاب‌های طنزی را که حتماً با خواندنشان ریسه خواهید رفت، به شما معرفی کنیم تا روز سیزده به در حسرت نخورید که چرا ساندویچتان را بدون سس و گوجه و خیار شور خورده‌اید.

کلک مرغابی

سروده عمران صلاحی.تصویرگر:‌لاله ضیایی. انتشارات گل‌آقا

این کتاب مجموعه‌ای از سروده‌های طنز عمران است از زبان «زبان بسته‌ها» یا همان حیوان‌های بی‌زبان. این کتاب در قالب حکایت‌هایی امروزی،‌ داستان‌های طنز جالبی را برای شما تعریف می‌کند. این شعرها که قبلاً درهفته‌نامه «بچه‌ها گل‌آقا» منتشر می‌شد، امسال به چاپ دوم رسیده است.

 

گزیده شعرهای شل سیلور ‌استاین

ترجمه احمد پوری. نشر افکار

شل سیلور‌استاین شاید تنها عموی جهانی بچه‌ها باشد! عمو شلبی. نمی‌دانم... یعنی می‌شود یک نوجوان کتاب‌خوان حرفه‌ای را پیدا کرد که «لافکادیو» را نخوانده باشد؟! احمد پوری چون همه  این‌ها را می‌داند گزیده‌ای از شعرهای استاین را جمع‌آوری و  ترجمه کرده است. شعرهایی که با طرح‌های خاص استاین همراه شده و یک کتاب بالینی را برای شما فراهم آورده است.

 

غول بزرگ مهربان

نوشته رولد دال. ترجمه محبوبه نجف‌خانی. تصویرگر: کوئنتین بلیک. نشر افق

تصور کن نیمه شب وقتی که همه خواب هستند و تو خوابت نمی‌برد و هی از این پهلو به آن پهلو می‌شوی و وول می‌خوری، سایه‌ سیاه و قد بلندی را حس کنی که به طرف خانه‌ها می‌رود و با شیپورش فوت می‌کند توی خانه‌ها. می‌ترسی اما کنجکاو هستی. با دقت بیشتری به سایه بیرون از پنجره نگاه می‌کنی. باورت نمی‌شود اما داری درست می‌بینی. اینها نشانه‌های یک غول واقعی است. یک قد هفت متری با گوش‌هایی به اندازه پنجره‌های کامیون! حالا باید پای لرز خربزه‌ای که خورده‌ای، بنشینی و تحمل این را داشته باشی که یک غول با یک انگشت بلندت کند و با خودش ببرد به خانه غول‌ها! غول این قصه اما آن‌قدر مهربان است که از هم‌خانه شدن با او کلی لذت می‌بری.

عزیزم چه رنگی بپوشم؟!

نوشته شهرام شفیعی. تصویرگر: رضا مکتبی. انتشارات سوره مهر

آنهایی که از طرفداران پرو‌پا‌قرص فیلم‌های وسترن هستند باید حتماً بدانند که مدتی است مجموعه طنزی با عنوان «قصه‌های غرب وحشی» منتشر می‌شود که اخیراً‌ جلد چهارم آن نیز با عنوان «عزیزم چه رنگی بپوشم؟!»‌ وارد بازار شده. این کتاب یک عالمه شخصیت کارتونی بامزه دارد که «کلانتر بازنشسته»، «مادر بزرگ کلانتر»، «کلانتر»، «جناب فرماندار»، «فرفره» و «قوزبزرگ» از مهم‌ترین آنها هستند.

کد خبر 103589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز