پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برخورد قاطع با مجرمان اینترنتی اظهار کرد: جرایم اینترنتی تهدیدکننده جامعه شده اند.

حجت الاسلام سید محمد جعفر سادات موسوی نماینده مردم مبارکه افزود : جرایم اینترنتی در جامعه رو به گسترش است و باید تدابیر لازم برای پیشگیری از آن اندیشیده شود.

 وی تصریح کرد‌: این گونه جرایم در کشور به دلیل نبود شناخت دارای پیچیدگی خاصی شده است و چنانچه چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود  گریبان جامعه را خواهد گرفت‌.

عضو کمیسیون حقوقی - قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:  در حال حاضر نشر اکاذیب، توهین، تهیه فیلم و برملاکردن زندگی خصوصی افراد از جمله بارزترین جرم‌ها در سطح جامعه است‌.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: برخی شبکه‌های غیر‌مجاز نیز با ترغیب جوانان به معاملات اینترنتی در‌صدد سوء‌استفاده از این فناوری پیشرفته به نفع خویش می‌باشند. وی به خانواده‌ها هشدار داد تا با نظارت بر فرزندان خویش اجازه ندهند که سرمایه مالی آنها بیهوده به هدر رود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات اسلام به حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد تصریح کرد: مسئولین ذیربط باید با برخورد قاطع با متخلفان، متجاوزان و افشاکنند‌گان اسرار مردم ،از تکرار وقایعی که موجبات سلب آرامش از جامعه می‌شود  جلو‌گیری کنند.

وی گفت: گرچه در متن قانون‌، به جزئیات پرداخته نشده و مجازات‌هایی برای امور جزئی پیش‌بینی نشده، تصمیم‌گیرندگان با توجه به میزان بسط جرم‌هایی نظیر افشا شدن اسرار مردم به وسیله نوار صوتی و تصویری، باید حکم صادر کنند تا میزان بازدارندگی لازم و کافی را داشته باشد.

وی تأکید کرد‌: با توجه به پیشرفت جرم و پیچیدگی آنها در قرن اخیر‌، دستگاه قضایی کشور باید به امکانات و علم روز برای برخورد با چنین جرم‌هایی مجهز شود‌.

کد خبر 10346

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز