شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک HSBC اعلام کرده‌است که اطلاعات بیش از 24هزار مشتری شعبه سوئیس آن توسط یکی از کارمندان سابقش به سرقت رفته‌است

به گزارش بی‌بی‌سی، این در حالی است که HSBC در ماه دسامبر گفته بود که تنها اطلاعات 10 نفر از مشتریان بر اثر این حادثه که 3 سال پیش رخ داده‌بود، تحت تأثیر قرار گرفته‌است.

اطلاعات دزدی متعلق به 15 هزار حساب فعال و 9 هزار حساب غیرفعال است.

با این حال HSBC‌ می‌گوید به احتمال زیاد، این اطلاعات نمی‌تواند توسط کسی برای دسترسی به خود حساب مورد استفاده قرار گیرد.

الکساندز زلر، رئیس بانک خصوصی HSBC سوئیس می‌گوید: "ما از این اتفاق متاسفیم و از مشتریان به دلیل مشکلات امنیتی پوزش می‌طلبیم."

کارمندی که مضنون به سرقت این اطلاعات است هرو فالچیانی نام دارد و پیشتر در بخش IT این بانک کار می‌کرده‌ و زمانی که تحت تعقیب پلیس بوده‌ به فرانسه گرخیته‌است.

پلیس فرانسه نیز اطلاعات دزدی را بدست آورده‌ و آن‌ها را تحویل مقامات سوئیسی داده‌است. بخش نظارت و قانون گذاری اقتصاد و بانکداری سوئیس اعلام کرده‌است که رخنه امنیتی این بانک بسیار وسیع بوده و تصمیمات جدی بر علیه HSBC اتخاذ خواهد شد.

HSBC که در دسامبر 2008 از این رخنه با خبر شد می‌گوید که تا کنون 100 میلیون فرانک سوئیس معادل 93.3 میلیون دلار برای ارتقاء امنیت خود سرمایه‌گذاری کرده‌است.

این خبر مدتی بعد از این منتشر شد که بعضی کشورهای غربی اعلام کردند که قصد شناسایی حساب‌های بانکی خارجی را دارند که بعضی سرمایه‌داران از آن‌ها برای فرار از پرداخت مالیات استفاده می کنند.

همین امر باعث شده‌است تا بعضی کارمندان بانک‌ها به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی و فروختن آن‌ها به مسئولین ادارات مالیات دست بزنند.

پیشتر یک کارمند بانک در لیختنشتاین اطلاعات بعضی حساب‌های مشتریان را به مقامات انگلیسی و آلمانی فروخته بود.

کد خبر 103334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز