چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در سال جدید با توجه به توافقات صورت گرفته با بیمه مرکزی در پاسگاه‌ها، مبادی ورودی و خروجی شهرها، نماینده‌ای از بیمه، مستقر می‌شود تا افرادی که دارای بیمه‌نامه نیستند از سوی پلیس متوقف شده و یا همانجا بیمه شوند.

سردار مؤمنی از مردم درخواست کرد، تا فرصت باقی‌است نسبت به رفع نواقص خودرو و همچنین دریافت برگه‌معاینه فنی اقدام کنند.وی از افزایش ساعات کار مراکز خدماتی پلیس راهور تا پایان سال‌جاری خبر داد.

سردار اسکندر مؤمنی در رابطه با تسهیلات پلیس راهنمایی و رانندگی در آستانه سال نو اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری ساعات کار مراکز شماره‌گذاری از پنجشنبه از 6:30صبح تا 18 خواهد بود. همچنین مراکز صدور گواهینامه هم به همین منوال ساعات کاریشان افزایش خواهد یافت.

وی آزادسازی موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیف شده از سوی پلیس را عیدی دیگر راهور به مردم عنوان کرد و افزود: براساس جدول زمان‌بندی‌شده موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که تخلفاتی داشته و توقیف شده‌اند آزاد خواهند شد، مگر آنکه این خودروها حکم قضایی داشته و یا شکایتی از آنها شده باشد.

سردار مؤمنی در رابطه با کمین پلیس در راه‌ها نیز گفت: چیزی به‌عنوان کمین وجود ندارد اما در برخی از نقاط حادثه‌خیز که عمدتا پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز هستند، پلیس حضور خواهد داشت اما ابلاغ کرده‌ایم که کمینی از سوی پلیس صورت نگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه هنوز وسایل نقلیه باربری اقدام به نصب GPS نکرده‌اند، گفت: موضوع نصب GPS فرایندی است که به‌طور مستمر در حال انجام بوده و با جدیت از سوی پلیس پیگیری می‌شود.

وی گفت: پلیس غیر از این موضوع، امکانات کنترلی فراوان دیگری همچون نصب دوربین‌های کنترلی در معابر را در اختیار دارد اما با توجه به این ایام پلیس کنترل ویژه‌ای را در این رابطه انجام می‌دهد.

سردار مؤمنی در رابطه با مبلغ جریمه‌ها در سال آینده گفت: لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی در کمیسیون حقوقی مجلس در جریان است و با توجه به بازنگری‌های انجام‌شده تغییراتی در این لایحه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: براساس تغییرات تصویب شده در کمیسیون حقوقی مجلس، در رابطه با جرایم خاص و حادثه‌ساز، سقف جریمه در لایحه قبلی 35‌هزار تومان بود که این مبلغ به 200‌هزار تومان افزایش یافت و امتیاز منفی از 50 به 30 رسیده است.

سردار مؤمنی اضافه کرد: کمیسیون حقوقی مجلس در لایحه پیشین مصوب کرده بود که هر 3سال 10‌درصد میزان جرایم افزایش یابد که در بازنگری جدید بنا شد هر سال مطابق با نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی میزان جرایم افزایش یابد.

کد خبر 103194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز