گروه شهری: پس از 5 سال کار کارشناسی طرح تفصیلی به همراه نقشه محدوده شهر تهران از سوی شهرداری تهران تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش همشهری، شورای شهر تهران یک فوریت بررسی طرح تفصیلی شهر تهران را که اسناد آن در مقیاس یک دو هزارم تهیه شده به تصویب رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هنگام بررسی یک فوریت این طرح اظهار امیدواری کرد از سال آینده دستورالعمل‌های طرح تفصیلی شهر تهران به‌طور جدی و دقیق از سوی مدیریت شهری ملاک عمل و تصمیم‌گیری قرارگیرد و متعاقب آن شهر تهران از شر تصمیمات موردی و سلیقه‌ای رهایی یابد.

بنا براین گزارش، شورای شهر تهران باید طرح تفصیلی شهر تهران را ظرف مدت یک هفته در کمیسیون‌های کارشناسی مورد بررسی قرار دهد.

موزه تهران تأسیس می‌شود

شورای شهر تهران با هدف معرفی عناصر سازنده هویت مستقل شهری تهران و احیای ظرفیت‌های حیات مدنی پایتخت، شهرداری تهران را موظف به تاسیس موزه تهران کرد. بر این اساس شهرداری تهران ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این طرح باید نسبت به تهیه طرح‌های اجرایی لازم برای آغاز عملیات اجرایی تاسیس موزه تهران اقدام کند و در این راه از مشورت صاحب‌نظران نیز بهره‌گیرد.

مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به‌عنوان پیشنهاد خواستار آن شد تا از فضای برج میلاد برای ایجاد موزه تهران استفاده شود.

براساس تبصره سوم این مصوبه طراحی، اجرا و مدیریت موزه تهران با توجه به حیات تاریخی و وقایع حماسی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی، مذهبی و مشاهیر و حیات معماری و شهرسازی صورت می‌گیرد که کمیته‌ای متشکل از 5  استاد دانشگاهی در حوزه‌های مربوطه و یک نماینده از شهرداری و شورای شهر بر نحوه مدیریت و اجرای موزه تهران نظارت می‌کند.

تأکید بر گسترش استفاده از دوچرخه

18اسفند  شورای شهر تهران همچنین طرح بستر‌سازی‌ کالبدی، فرهنگی و اجتماعی برای گسترش استفاده از دوچرخه در شهر تهران را مورد بررسی قرار  داد.

در این‌باره معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران به همراه خسرو دانشجو سخنگوی این شورا ضمن تایید استفاده از دوچرخه به‌منظور تامین سلامت، نشاط، شادابی و تاثیرات مثبت زیست‌محیطی استفاده از دوچرخه برای شهروندان بر لزوم فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم جهت تحقق این مهم تاکید کردند.

قرارشد هفته آینده اعضای شورای شهر با دست‌اندرکاران اجرای طرح آزمایشی دوچرخه‌سواری در منطقه 8 نشست مشترکی داشته باشند تا پس از ارائه گزارش عملکرد و استفاده از تجربیات و پیشنهادهای آنها، اشکالات این طرح رفع و برای اجرا در کل شهر آماده شود. 

به گزارش همشهری، شورای شهر تهران به‌منظور بررسی وضعیت ساخت‌و‌ساز در منطقه یک، کمیته‌ای 3نفره مرکب از حمزه شکیب، خسرو دانشجو و مرتضی طلایی را مامور کرد تا با همراهی یک گروه کارشناس موضوع تخلفات ساخت و ساز و تخریب فضای سبز منطقه یک را دقیقا بررسی و نتیجه را به‌منظور تصمیم‌گیری به شورای شهر تهران اعلام کنند.

کد خبر 103140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز