همشهری آنلاین: اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران صبح سه‌شنبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، ایجاد فضای مطلوب در جامعه را در حفظ اعتدال میسر دانست و افزود: اعتدال توصیه دین اسلام است و با عمل به آن می‌توان فضای آرام و باطراوتی در جامعه ایجاد کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار کرد: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل در شرایط فعلی کاملا محسوس است و رشد و توسعه کشور و رسیدن به اهداف انقلاب ضرورت ایجاد این فضا را دوچندان می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین تاکید کرد: اگر حاکمان، نخبگان و مردم منطقی و مدبرانه در مسیر حرکت کنند با توجه به شرایط جغرافیایی، منابع طبیعی و نیروی انسانی مستعد، شرایط بسیار مطلوبی در انتظار آینده ایران خواهد بود.

وی افزود: راه صحیح با تکیه بر اسلام و منابع غنی آن قابل شناسایی است و تعمق در آیات قرآن و همچنین سیره پیامبر و ائمه از جایگاه منطق و استدلال در دین اسلام نشان دارد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش و جایگاه زنان در تحولات ایران تاکید کرد: جریان‌های طبیعی در جامعه برخلاف جریان‌های ساختگی، عمر بلندی دارند و تحولات علمی و فکری در زنان و تلاش آنان برای دستیابی به حقوق خود، در حال ایجاد شرایط جدیدی در جامعه است.

وی هم‌چنین در پاسخ به برخی پرسش‌های دانشجویان حاضر تاکید کرد: با توجه به این که جمهوری اسلامی اکنون سخت مورد تهاجم دشمنان واقعی و کسانی است که به منابع آن طمع دارند، همه باید در ایجاد آرامش در کشور تلاش کنیم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش دیگری تاکید کرد: برای برون‌رفت از شرایط جدیدی که با آن مواجه هستیم راهکارهای خود را مطرح کرده‌ام و به آن‌ها معتقدم و در عین حال برای حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجاری مناسب، تلاش خواهم کرد.

در ابتدای این دیدار آقایان صدرایی دبیر، محمدی و حجتی از اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز هر کدام مطالبی را درباره شرایط فعلی جامعه و دانشگاه‌ها و همچنین مطالبات دانشجویان و لزوم ایجاد فضای سازنده در نقد و نقدپذیری بیان کردند.

کد خبر 103115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز