گروه بورس: به‌دنبال اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ مبنی بر اینکه پرونده 5/1میلیارد دلاری فولاد خوزستان باید دوباره در مراجع قضایی رسیدگی شود، محمد جابریان خریدار سهام این شرکت اعلام کرد رای دادسرای شعبه 19 قطعی و لازم‌الاجراست

به گزارش همشهری، سال گذشته مبادله‌ای در بورس تهران انجام شد که پس از گذشت یک سال به جنجالی‌ترین پرونده بورس تبدیل و باعث شد مدیریت شرکت فولاد خوزستان تحت‌تأثیر این نقل و انتقال سهام قرار گیرد.

سازمان خصوصی‌سازی‌ تیر ماه سال گذشته بیش از 30 درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان را برای فروش به بخش خصوصی در بورس تهران عرضه کرد و براساس آن یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به نام محمد جابریان موفق شد پس از 9روز رقابت، این میزان سهام را به ارزش 1364‌میلیارد تومان خریداری کند،

اما چندی پس از پایان معامله، محمد جابریان از سنگ‌اندازی  ایمیدرو  بر سر راه وی برای عضویت در هیأت‌مدیره و همچنین پرداخت نشدن سود عملکرد این شرکت خبر داد.

جابریان مدعی بود نه تنها سود 41‌میلیارد تومانی عملکرد شرکت که سازمان خصوصی‌سازی‌ وعده داده بود به وی پرداخت نشده بلکه از حضور وی در هیأت‌مدیره شرکت فولاد خوزستان نیز جلوگیری شده است.

این موضوع باعث شد تا وی ابتدا شکایت خود را به هیات داوری اصل 44 ببرد اما پس از آنکه از این طریق راه به جایی نبرد، شکایت خود را به دادسرای شعبه 19 ارسال کرد که پس از آن این دادسرا رای به نفع جابریان صادر کرد و قرار شد این معامله باطل و مبالغ پرداختی از سوی جابریان به وی بازگردانده شود.

اما پس از اعلام صدور رای دادسرای شعبه‌19 رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد این رای را قبول ندارد و پرونده باید در مراجع ذیصلاح قضایی رسیدگی شود. همچنین پس از مدتی اعلام شد رئیس قوه قضاییه خود شخصا به این پرونده رسیدگی خواهد کرد تا اینکه 17اسفند غلامرضا حیدری کردزنگنه،

رئیس هیات‌عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در اظهاراتی جدید اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود برای تعیین تکلیف پرونده فولاد خوزستان، رئیس قوه قضاییه دستوراتی را ارائه کند که این پرونده توسط وی به معاونت قضایی دادگستری تهران ارجاع شده لذا هنوز منتظر دریافت نظر این معاونت هستیم. 

به گزارش ایرنا، وی با بیان آنکه تنها مرجع رسیدگی به واگذاری‌ها هیات داوری است، اظهار داشت: این مرجع به نفع سازمان خصوصی‌سازی‌ رای صادر کرد اما جابریان شکایتی را به شعبه‌19قضایی ارائه و این دادگاه نیز به نفع ایشان رای صادر کرد. 

به گفته او، سازمان خصوصی‌سازی‌ در این راستا نامه‌ای را به رئیس قوه قضاییه ارائه کرده و خواستار آن شده است تا این پرونده مشمول ماده‌18 برنامه سوم توسعه شود.

در همین رابطه،17اسفند محمد جابریان خریدار سهام فولاد خوزستان در گفت‌وگو با همشهری درباره صدور رای از سوی رئیس قوه قضاییه گفت: این موضوع صحت ندارد و  اصلا قرار نیست پرونده دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت پرونده در چه مرحله‌ای است، گفت: رای دادسرای شعبه 19 قطعی و لازم‌الاجراست.

کد خبر 103055

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز