یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: 16اسفند صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی به ایرنا گفت که عرضه محصولات کشاورزی مورد نیاز شب عید مردم در غرفه‌های سازمان تعاون روستایی 15 درصد زیر قیمت خواهد بود.

1- پرسش مطرح آن است که این دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی در شرایطی که اکنون تولید و عرضه بسیاری از محصولات متاثر از سیاست‌های متناقض و ناکارآمد تعرفه‌ای و واردات بی‌رویه با بحران مواجه شده و خطر تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان وجود دارد، تا چه حد به نفع تولید‌کنندگان و بازار مصرف داخلی خواهد بود؟

2- با توجه به قیمت تمام شده بالای محصولات کشاورزی به‌دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و پیش‌بینی چالش‌های ناشی از تصویب و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، عرضه دسترنج کشاورزان با قیمت کمتر، چه آثار و تبعاتی را به‌دنبال خواهد داشت؟!

3- رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید این محصولات و افزایش قدرت رقابت‌پذیری تولیدات داخلی در بازارهای داخلی و جهانی است، اما در شرایطی که عرض اندام تولیدات داخلی حتی در بازار مصرف کشور نیز به معضلی برای کشاورزان تبدیل شده، اینگونه اظهار نظرها در زمینه عرضه محصولات به قیمت کمتر از هزینه تمام شده تا چه حد در راستای این رسالت محسوب می‌شود؟!

4- به‌نظر می‌رسد که این روزها اعداد و ارقام اعلام شده در زمینه قیمت عرضه محصولات کشاورزی چندان دقیق نیست؛ چرا که با پرداخت نشدن یارانه خرید برای عرضه اینگونه محصولات، مشخص نیست تامین نیاز شب عید بازار به محصولات کشاورزی با 15درصد زیر قیمت واقعی بازار از چه محلی جبران خواهد شد؛ آیا این موضوع ناشی از قطع دست واسطه‌ها و دلالان است یا باید در صحت این ارقام شک کرد؟

کد خبر 102959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز