یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که پس از بررسی قیمت تمام شده یک مدرسه، آن را به معلمان اجاره دهیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با مهر با بیان این خبر افزود: هیئتی را تشکیل داده‌ایم که قیمت تمام شده مدارس را محاسبه کند، یعنی بررسی شود که هزینه‌های یک مدرسه اعم از هزینه‌های جاری، حقوق معلمان و سرانه دانش آموزان چقدر می‌شود.

چندی پیش سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که "با خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، اداره مدارس به صورت مدیریت پیمان انجام خواهد شد."

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در این باره گفته است: " بر اساس ماده 16 قانون خدمات کشوری می‌توان براساس قیمتهای تمام شده، برون سپاری را درمدارس انجام داد."
وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: اکنون نه بنده و نه هیچ کس دیگر قیمت تمام شده مدارس را نداریم و اصلا نمی‌دانیم که دولت چه میزان برای هر دانش آموز خرج می‌کند، یک نفر می‌گوید 700 هزار تومان و دیگری عنوان می‌کند که 600 هزار تومان که هیچ کدام درست نیست.

حاجی بابایی اظهار کرد: پس از محاسبه دقیق هزینه‌ها اگر دیدیم که اداره مدارس برای کسی ارزش مالی دارد، اداره آن را به معلمان با تجربه واگذار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال که " آیا با این روش هزینه‌های آموزش بر خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود؟" گفت: نه اینگونه نخواهد شد چرا که هزینه‌های یک مدرسه را ما در اختیار مدیر قرار می‌دهیم و از او می‌خواهیم مدرسه را اداره کند.

حاجی بابایی در پایان تمام سخنانی را که درباره واگذاری مدارس به ارگان‌های مختلف عنوان می‌شود را تکذیب کرد و گفت: تمام این افراد از روی بی‌علمی صحبت می‌کنند.

کد خبر 102931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز