یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

عملیات احداث شهرک علمی- صنعتی مبلمان و دکوراسیون روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور حدود 500 نفر از صاحبان صنایع داخلی و خارجی در زرندیه آغاز شد.

 خدا مراد احمدی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: صنعتگران مبل در تمام دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که باید زمینه آنها فراهم شود و در این چارچوب، ایجاد شهرک‌ مبلمان و دکوراسیون در 45‌کیلومتری جاده ساوه می‌تواند گام مؤثری در پیشرفت این صنعت باشد.

همچنین رئیس انجمن صنفی تولید‌کنندگان و فروشندگان مبل استان تهران احداث شهرک علمی- صنعتی مبلمان و دکوراسیون در منطقه زرندیه را پروژه‌ای ملی و در راستای اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: بخش‌خصوصی انگیزه و علاقه لازم برای انجام کارهای بزرگ را دارد اما نیازمند حمایت‌های مستمر و بالا دستی مجموعه نظام است.

علی انصاری با بیان اینکه امیدواریم با ایجاد این شهرک‌ علاوه بر ایجاد تحول در صنعت مبلمان و دکوراسیون توانمندی بخش خصوصی را به همگان نشان دهیم، افزود: گردش 10‌هزار میلیارد تومانی این صنعت، وجود 60‌هزار واحد صنفی فعال و نقش 8‌درصدی مبلمان و دکوراسیون در اشتغال‌زایی از مزیت‌های این رشته صنعتی است. وی با پیش‌بینی اینکه ایجاد شهرک مذکور به‌طور مستقیم 25‌هزار شغل جدید ایجاد کرده و زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم می‌سازد، حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در ایجاد این شهرک را 1500‌میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز افزود: در بخش شهرک‌های صنعتی باید تلاش کنیم که تمام شبکه‌های صنعتی را از این طریق خصوصی‌سازی‌ کرده و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری تشویق کنیم که در این راستا پشتیبانی و حمایت دولت و مجلس نیز لازم است.ارسلان فتحی پور،  افزود: با این روند در ایجاد شهرک‌های صنعتی نیز باید دست کسانی را که با انجام چنین کاری زمینه اشتغال بیشتر را فراهم می‌کنند به گرمی بفشاریم.

کد خبر 102912

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز