همشهری آنلاین: نشریه اینترنتی میدل ایست آنلاین نوشت جامعه بین‌الملل خواهان راه حل دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران است‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این نشریه دولت‌های غربی روز پنجشنبه 13 اسفند قصد دارند تحریم های جدید را در شورای امنیت مطرح کنند در حالی که شواهد نشان می‌دهد چندین عضو این شورا مایل به حمایت از اقدامات تنبیهی جدید بر ضد ایران نیستند.

مارک لیال گرانت نماینده انگلیس در سازمان ملل به پانزده عضو شورای امنیت گفت مطرح کردن تحریم‌های جدید نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی درباره راه حل دیپلماتیک در قبال مساله هسته‌ای ایران وحدت نظر دارد‌.

نماینده آمریکا در سازمان ملل هم از شورای امنیت خواست اقدامات بیشتر برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در نظر گیرد سخنان سوزان رایس یک روز بعد از آن صورت گرفت که کلینتون نتوانست برزیل عضو غیر دائم شورای امنیت را به حمایت از تحریم های پیشنهادی ترغیب کند.

رئیس جمهور برزیل و وزیر خارجه‌اش در گفتگو با هیلاری کلینتون از ادامه گفتگوها با ایران برای حل موضوع هسته‌ای حمایت کردند.

دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند سایر اعضای غیر دائم به ویژه ترکیه و لبنان تمایلی به حمایت از تحریم ها ندارند و احتمالا به آن رای نمی‌دهند.

نمایندگان آمریکا و فرانسه در سازمان ملل گفته‌اند راه دیگری جز تحریم نداریم. اما چین که روابط اقتصادی و انرژی نزدیکی با ایران دارد تا کنون از همراهی با تحریم ها خودداری و اعلام کرده است مذاکره بهترین راه حل این مساله است ضمن انکه روسیه هم هنوز موضع مشخصی نگرفته است.

 نماینده روسیه در سازمان ملل گفت گفتگو با ایران به پایان نرسیده و هنوز برای توافق بر سر تبادل اورانیوم فرصت هست.

ایران بارها آمادگی خود را برای تبادل همزمان اورانیوم در داخل خاک ایران اعلام کرده است. 

فاکس نیوز: آینده مقابله با ایران بسیار ناامید کننده است. 

کد خبر 102909

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز