گروه بورس: در شرایطی سال 88 رو به پایان است که هنوز سود سهام سال گذشته به سهامداران پرداخت نشده و این در حالی است که تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که به‌دلیل کمبود نقدینگی، پرداخت سود سهام عدالت به بخشی از سهامداران تا پایان سال انجام نمی‌شود

به گزارش همشهری، با وجود آنکه دولت وعده داده بود سود سهام عدالت به موقع پرداخت می‌شود اما در طول یک ماه گذشته فقط بخشی از بازنشستگان با مشکلات فراوان سود خود را دریافت کردند. این درشرایطی است که مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت تهران از پرداخت نشدن سود سهام150 هزار نفر از بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد.

همچنین خبرهای جدید نشان می‌دهد سود سال 88 سبد عدالت 1950 میلیارد تومان است که از این میزان 1600 میلیارد تومان مربوط به اقساط دولت است و درصورتی که دولت این میزان سود را دریافت کند دیگر سود چندانی برای تقسیم برای سال آینده باقی نمی‌ماند.

در همین زمینه، محمد جواد شیخ رئیس هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران درباره پرداخت سود سهام عدالت به همه مشمولان گفت:این موضوع بستگی به تامین نقدینگی لازم دارد، به‌نظر می‌رسد همه مشمولان تا پایان سال نمی‌توانند سود خود را دریافت کنند.

وی در باره سود سبد سهام عدالت در سال 88 گفت: پرداخت سود در سال 88 به تصمیم دولت بستگی دارد و سازمان خصوصی‌سازی‌ باید در این زمینه مصوبه دولت را دریافت کند. به گفته وی، هنوز نشستی برای تصمیم‌گیری در این مورد انجام نشده است.

سود بازنشستگان نیروهای مسلح

 از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت شماره 2 تهران از پرداخت نشدن سود حدود 150 هزار نفر از بازنشستگان نیروهای مسلح استان تهران خبر داد.

به گزارش موج، حسن وفقی در این باره گفت: سازمان خصوصی‌سازی‌ افرادی را مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌داند که تا سی و یکم تیرماه سال 87 دعوتنامه خود را دریافت و در تعاونی‌های شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده باشند.

او با اشاره به اینکه سود سهام عدالت با درنظر گرفتن سود سال مالی 86 به بازنشستگان پرداخت می‌شود، ادامه داد: از آنجایی که دعوتنامه‌های سهام عدالت خانواده‌های نیروهای مسلح در استان تهران در شهریور و مهرماه 87 از سوی سازمان خصوصی‌سازی‌ تحویل داده شده است، بنابراین تقریبا تمام بازنشستگان استان تهران (حدود 150 هزار نفر) سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند.

پرداخت سود سهام عدالت فقط به دارندگان کارت عدالت

محمود رضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت از سوی بانک ملی ایران، گفت: فقط حساب مشتریانی شارژ می‌شود که دارنده کارت عدالت باشند. وی افزود: کسانی که کارت عدالت در اختیار دارند، با مراجعه به بانک می‌توانند سود سهام خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای پرداخت سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی‌، افزود: بودجه کامل پرداخت سود سهام عدالت در اختیار بانک قرار می‌گیرد تا متناسب با تعلق سود به افراد مشمول پرداخت شود. مدیرعامل بانک ملی ایران متذکر شد: مطابق فهرستی که در اختیار بانک قرار گرفته است، حساب‌های مشتریان شارژ می‌شود.

کد خبر 102848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز