شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه اینترنتى ایران اولین موسسه آموزش عالى است که براى اولین بار آموزش الکترونیکى را در قالب یک دانشگاه در کشور نهادینه کرده است

دانشگاه اینترنتى ایران

این دانشگاه مبتنى بر آموزش الکترونیکى است و قادر است به کمک دستاوردهاى فن آورى اطلاعات به تدریج طیف وسیعى از رشته هاى تحصیلى را تحت پوشش خود قرار دهد.

دانشجویان این دانشگاه همه ساله بصورت فراگیر، طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقان و فنآوری پذیرفته شده و به دانشگاه وارد می‌گردند.

دانشجوى پذیرفته شده موظف است کلیه ضوابط و مقررات آموزشى وزارت علوم، تحقیقات و فنآورى را رعایت نماید و از این جهت همانند دانشجویان دانشگاههاى معمول کشور به تحصیل خود ادامه دهد.

به غیراز امتحانات پایان ترم در هر نیمسال تحصیلى، دانشجویان این دانشگاه به صورت غیرحضورى فعالیتهاى آموزشى خود را ادامه مى دهند بطور مثال ثبت نام، انتخاب واحد، آموزش و ... بصورت غیر حضورى و الکترونیکى خواهد بود.

نظر به اینکه دانشجویان این دانشگاه در بدو ورود ممکن است از مهارت‌هاى لازم براى بکارگیرى رایانه و یا شبکه اینترنت برخوردار نباشند، مقرر گردیده است در ترم اول این مهارتها بصورت حضورى آموزش داده شود.

این دانشگاه بصورت موسسه غیر انتفاعى الکترونیکی (مجازی) از وزارت علوم، تحقیقات و فنآورى مجوز فعالیت اخذ نموده است. لذا دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه هاى آموزشى خود به دانشگاه می‌باشند.

این هزینه ها شامل هزینه‌هاى مربوط به خرید یک رایانه شخصى و اشتراک اینترنت نمی باشند. بدیهى است شهریه این دانشگاه با افزایش تعداد دانشجو در سال‌هاى آینده کاهش خواهد یافت.  هزینه آموزشى براى یک ترم پانزده واحدى حدود یکصد و پنجاه هزار تومان برآورد گردیده است.

سالانه هزینه‌هاى آموزشى توسط دانشگاه تعیین و به اطلاع دانشجویان رسانده خواهد شد.

رشته‌هاى تحصیلى این دانشگاه على الاصول داراى محدودیت ظرفیت نمی باشند ولى با توجه به نو پا بودن این دانشگاه و محدودیت سخت افزارى احتمالاً در دوره اول محدودیت‌هایى براى ظرفیت رشته ها در نظرگرفته خواهد شد.

این دانشگاه با مخاطبین خود از طریق اینترنت، اینترانت، و لوح فشرده ارتباط برقرار خواهد نمود.

با توجه به امکان استفاده مکرر از هر درس در چند نیم سال تحصیلى که طبعا هزینه ها را کاهش خواهد داد، سعى گردیده است از بهترین مدرسین دانشگاههاى کشور استفاده شود.

با توجه به موارد فوق و با در نظر گرفتن اینکه دانشجویان این دانشگاه نیازى به رفت و آمد، خوابگاه، سلف سرویس و ... ندارند و می توانند آموزش خود را با ابزارهاى جدید کسب نمایند پیش بینى می گردد داوطلبان بیشمارى علاقمند ورود به این دانشگاه باشند.

قطعاً دانشجویى که از ابتداى تحصیل، کامپیوتر و زبان انگلیسى را به خدمت بگیرد، در آینده و بعد از فراغت از تحصیل توانایى هاى چشمگیرى را کسب خواهد نمود.

اهداف و برنامه‌ها:

  • بالا بردن و بهبود بخشیدن به کیفیت آموزشی
  • استفاده از بهترین تجهیزات آموزشی مطابق با سطح تکنولوژی امروزی
  • ارائه بهتین کلاسهای آموزشی از راه دور با بهترین کیفیت
  • آموزش رشته هایی که فارغ التحصیلان به راحتی جذب بازار کار شوند
  • توجه به عملکرد کارکنان، تدریس اساتید در برنامه های آموزشی
کد خبر 102834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز