همشهری آنلاین: لایحه بودجه سال 1389 در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

کمیسیون تلفیق بررسی بودجه روز پنجشنبه گذشته متن کامل لایحه بررسی شده دراین کمیسیون را برای بررسی در جلسه علنی ارائه کرد.

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس ، این لایحه در دو بخش کلیات و جزئیات درروزهای آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در بررسی کلیات این لایحه  ابتدا مخبر کمیسیون تلفیق گزارش این کمیسیون را درمورد علل تصویب کلیات لایحه بودجه ارائه خواهد داد. پس از آن 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف کلیات بودجه به ترتیب یک نفر موافق و یک نفر مخالف هر یک به مدت 15 دقیقه سخنرانی خواهند کرد و سپس نماینده دولت به دفاع از لایحه خواهد پرداخت. نمایندگان کمیسیون تلفیق و دولت هر یک به مدت 45 دقیقه مطالب خود را عنوان می کنند.

پس ازتصویب کلیات لایحه، شوردوم آغاز و ابتدا تبصره های درآمدی لایحه بودجه بررسی و تصویب می شوند و درمرحله بعد تبصره های هزینه ای بررسی خواهند شد. این بدان منظور است که پس از مشخص شدن میزان درآمدها به همان اندازه هزینه شود.

ممکن است مجلس برای  بررسی لایحه بودجه 3 شیفت کاری جلسه علنی تشکیل دهد. انتظار می رود بررسی این لایحه تا روزهای پایانی سال ادامه داشته باشد.

پس از تصویب کامل لایحه درمجلس ، شورای نگهبان نظرخود را اعلام و درصورت تائید مصوبه مجلس توسط این شورا، مجلس قانون بودجه سال 89 را برای اجرا به دولت ابلاغ می کند.

کد خبر 102824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز