همشهری آنلاین: لنین مورنو در مجموعه حافظیه سعد‌آباد مورد استقبال رسمی معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، لنین مورنو معاون رئیس‌جمهور اکوادور که روز گذشته جمعه 14 اسفند وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده و مورد استقبال وزیر نیرو قرار گرفته بود، دقایقی پیش در مجموعه حافظیه سعد‌آباد مورد استقبال رسمی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت.

براساس این گزارش پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رحیمی و مورنو از گارد احترام سان دیدند.

بازدید از برج میلاد از جمله برنامه‌های معاون رئیس‌جمهور اکوادور روز گذشته بود و ملاقات دو هیئت ایرانی و اکوادوری، ملاقات خصوصی رحیمی و مورنو، ملاقات مورنو با متکی وزیر امور خارجه، میرکاظمی وزیر نفت، از جمله برنامه‌های وی در دومین روز از سفر به تهران است.

معاون رئیس‌جمهور اکوادور در مصاحبه‌ای که هنگام ورود به تهران داشت گفته است که مذاکره درباره ساخت نیروگاه‌های برق آبی، احداث کارخانه‌های مواد غذایی و همکاری در خصوص انرژی و نفت با مقام‌های ایرانی از برنامه‌های سفرش به تهران است.

لنین مورنو معاون رئیس‌جمهور اکوادور که به علت عارضه جسمی با صندلی چرخ‌دار حرکت می‌کند پس از دیدارش از ایران به امارات و ترکیه هم سفر خواهد کرد.

اکوادور از جمله کشورهای آمریکای جنوبی است که با توجه به مواضع کوره‌آ رئیس جمهور این کشور، سیاست‌های مستقل و عدم پیروی از غرب را در برنامه‌های خود قرار داده است.

کد خبر 102823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز