گروه حوادث: سارق مامورنما برای فرار از دست پلیس از پنجره طبقه سوم خانه‌اش به بیرون پرید

اما این فرار ناکام ماند و وی لحظاتی بعد با پای شکسته دستگیر شد.

حمید که متهم است با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس، دست به سرقت از اتباع خارجی و راننده‌های کامیون در پایتخت می‌زده، شامگاه 16 دی‌ماه وقتی فهمید پلیس رد او را گرفته و خانه‌اش را محاصره کرده است، تصمیم گرفت هر طوری شده از دست ماموران فرار کند.

تنها راه فراری که برای این مرد وجود داشت، پنجره پشتی آپارتمان بود که می‌توانست او را به حیاط جنوبی مجتمع مسکونی برساند. حمید خیلی زود دست به کار شد و بعد از آویزان شدن از پنجره به حیاط پرید اما ارتفاع بیشتر از آن بود که او بتواند در اجرای نقشه‌اش موفق شود و به این ترتیب پای چپ وی بر اثر شدت برخورد با زمین شکست.  به‌دنبال این حادثه، او از درد چنان داد و فریادی به راه انداخت که ماموران به سرعت متوجه فرار وی شدند  و او را دستگیر کردند.

سرقت میلیونی

تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این سارق مامورنما، 16 آبان امسال و همزمان با شکایت یک تبعه افغانی در کلانتری 144 آغاز شد. مالباخته مدعی بود: در خانه نشسته بودیم که صدای زنگ در حیاط بلند شد، پشت در 3 مرد بودند که لباس پلیس به تن داشتند و ادعا می‌کردند مامور مبارزه با مواد‌مخدر هستند.

آنها می‌گفتند گزارش شده که من در خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت دارم و برای همین قصد تفتیش خانه‌ام را دارند. من هم از همه جا بی‌خبر به آنها گفتم که گزارش اشتباهی به آنها اعلام شده و برای اثبات حرفم قبول کردم که خانه‌ام را بگردند.

مرد جوان ادامه داد: آنها هنگام بازرسی داخل اتاق‌ها به سراغ کمدی رفتند که پس انداز چند سال کارگری را در داخل آن نگهداری می‌کردم. من به خاطر اینکه مدارک لازم برای باز کردن حساب در بانک‌های ایران را نداشتم، مجبور بودم پس‌اندازم را در خانه‌ام نگهداری کنم.

اما سارقان مامور نما به محض دیدن 5 میلیون و 200 هزار تومان پول نقد در داخل کمد، گفتند که این پول‌ها از طریق فروش مواد به دست آمده است و باید مصادره شود. با شنیدن این حرف، به آنها مشکوک شدم و خواستم با 110 تماس بگیرم که یکی از آنها مرا هل داد و به زمین انداخت. بعد هر 3 نفر آنها به سرعت از خانه خارج شدند و سوار بر یک زانتیای سفید که پشت در منتظرشان بود، فرار کردند.

شگرد تکراری

با شکایت این مرد، پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات برای شناسایی سارقان مامور نما شروع شد. نخستین فرضیه‌ای که همان ابتدا مد نظر قرار گرفته بود، این بود که سارقان باید از مجرمان طایفه فیوج باشند؛ چرا که این شگرد سرقت مختص آنها بود و این مجرمان پرونده‌های زیادی در این زمینه در اداره آگاهی داشتند.

با این فرضیه، مرد مالباخته به اداره آگاهی دعوت شد و آرشیو عکس مجرمان سابقه‌داری که با این شگرد سرقت می‌کردند در اختیار او قرار گرفت. مرد جوان هنگام بررسی عکس‌ها، چهره یکی از سارقان به نام غلامرضا، 23 ساله را شناخت و مشخص شد این مرد پیش از این هم چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود.

با این اطلاعات، شناسایی مخفیگاه غلامرضا در دستور کار پلیس قرار گرفت و گرچه او محل زندگی قبلی خود را تخلیه کرده بود اما ماموران بعد از 2 ماه تحقیقات تخصصی موفق شدند مخفیگاه او را که آپارتمانی در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در مهرشهر کرج بود، شناسایی کنند.

شامگاه 16 دیماه، این محل تحت محاصره پلیس قرار گرفت و غلامرضا زمانی که قصد داشت با پریدن از پنجره طبقه سوم مجتمع از دست ماموران فرار کند، پایش شکست و به دام پلیس افتاد.

سرقت از راننده تریلی‌ها

سارق حرفه‌ای که حسابی آسیب دیده بود توسط ماموران به درمانگاه منتقل شد و پزشکان پای صدمه‌دیده او را گچ گرفتند. این مرد چند روز بعد برای بازجویی‌ به اداره آگاهی انتقال یافت و مشخص شد که وی علاوه بر دزدیدن پول‌های مرد افغانی، در سرقت از یک راننده ترانزیت هم دست داشته است.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش- معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: متهم و همدستانش چند ماه پیش با یک زانتیای سفید سدراه یک تریلی شده بودند که با این ادعا که مامور مبارزه با مواد‌مخدر هستند اقدام به بازرسی داخل خودرو و سرقت پول‌های راننده کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای دستگیری همدستان سارق حرفه‌ای ادامه دارد، افزود: شهروندان و اتباع سایر کشورها که اموال آنها بدین شیوه توسط سرنشینان یک زانتیای سفید سرقت شده می‌توانند برای شناسایی متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 102764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز