همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در محل نمایشگاه‌‌های دائمی شهرداری آغاز به کار کرد.

به گزارش سما، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نمایشگاه سرگرمی که شامل آثاری در زمینه کتاب، سرگرمی‌های کودک، اسباب بازی، کمک آموزشی، پارک‌ها،‌ شهر بازی و سایر لوازم مورد نیاز کودک و نوجوان خواهد بود به همت موسسه نشر شهر و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود از 13 تا 17 اسفند ماه در محل نمایشگاه دائمی شهرداری در بوستان گفتگو پذیرای علاقمندان است.

محمد هادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، گفت: جامعه ما جامعه جوان است. متولیان جامعه مسوول هستند و باید برنامه‌های شاد برای این نسل تدارک ببینند و در کنار آن اولیا هم این دغدغه را دارند که چه برنامه‌ای را برای فرزندان خود داشته باشند تا فرزندان به سمت ناهنجاری سوق پیدا نکنند.

وی به فعالیت‌های شهرداری در چند سال اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: شهرداری اقداماتی را در تهران انجام داده است. به طور مثال راه‌اندازی سامانه‌های نشاط که امسال 2400 سامانه نشاط در محلات اجرا کردیم که بسیار مورد استقبال شهروندان واقع شد. که این حاکی است جامعه نیاز دارد که این برنامه‌ها را برایشان اجرا کنیم. یا وسایل‌بازی که در سال‌های اخیر در بوستان‌ها نصب شده و با حداقل زمان کودکان به این امکانات دسترسی پیدا می‌کنند.

ایازی مهمترین بحث نمایشگاه سرگرمی برای کودکان و نوجوانان را ایجاد ارتباط با تولید‌کنندگان این عرصه دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه کودکان دغدغه‌شان سرگرمی است و کار جدی برای حمایت از تولید‌کنندگان صورت نگرفته و زمینه عرصه محصولات فرهنگی ایجاد نشده است. خوشبختانه برگزاری این نمایشگاه این زمینه را ایجاد می‌کند که ارتباط برقرار شود و باید زمینه‌ای فراهم کرد تا این نمایشگاه در کل کشور اجرا شود.

مشاور شهردار تهران از نبود برنامه‌های شاد در شهر ابراز ناخرسندی کرد و گفت:  چرا ما نباید یک جامعه شاد داشته باشیم و باید برنامه‌های شاد برنامه‌ریزی کینم و فرهنگ‌سازی در زمینه برگزاری چنین برنامه‌های معضلات را حل می‌کند. و رسالتی که به گردن سازمان فرهنگی هنری و شهرداری است که وارد این عرصه شویم و تلاش کنیم که این اوقات را بسیار خوب پر کنیم. ایجاد پردیس‌های سینمایی و سالن‌های آمفی تئاتر در همین راستاست. و کلان‌شهر تهران به علت وجود جمعیت زیاد حتما احتیاج دارد که چندین شهربازی در آن پیش‌بینی شود.

در ادامه سید امیر مسعود شهرام‌نیا «مدیر عامل موسسه نشر شهر و دبیر نمایشگاه» گزارش کوتاهی در خصوص برگزاری نمایشگاه توسط نشر شهر داد و گفت: دوره اول نمایشگاه توسط سازمان توسعه تجارت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی داده شد و نمایشگاه بسیار تخصصی بود و بیشتر برای دست‌اندرکاران این حوزه بود و خوشبختانه در این دوره بیشتر جنبه عمومی داشت و با فرصت اندک که در اختیار ما بود بسیار مورد استقبال واقع شد.

شهرام‌نیا از حضور 90 شرکت در نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: در نمایشگاه این دوره 12 شرکت که نمایندگی شرکت‌های خارجی هستند و 3 شرکت از کشور‌های خارجی حضور دارند. و امیدواریم در دوره بعد شرکت‌های خارجی بسیاری شرکت‌ کنند.

وی از تجهیز خانه‌های اسباب‌بازی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: از جمله فعالیت دیگر نمایشگاه‌، تجهیز خانه‌های اسباب بازی در سطح شهر تهران است.

کد خبر 102762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز