چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: هفته بیست‌و‌هشتم رقابت‌های لیگ برتر، روز جمعه با برگزاری 6 دیدار آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی‌های روز اول این مسابقات پرسپولیس در تهران میزبان فولاد خوزستان است و استقلال اهواز در این شهر از همنام تهرانی‌اش پذیرایی خواهدکرد.

پس از شکست عجیب سرخپوشان در بوشهر مقابل شاهین، پرسپولیس دایی در لیگ و جام حذفی به 6 پیروزی متوالی دست یافته که مهمترین آن پیروزی 2 بر یک در شهرآورد تهران و مقابل رقیب سنتی بود. دایی به خوبی می‌داند که برای قهرمانی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید به این روند ادامه دهد اما سرخپوشان در روز جمعه باید مقابل مانع سختی به نام فولاد قرار بگیرند که با مجید جلالی روزهای خوبی را تجربه می‌کند و پس از هفته‌ها قعرنشینی حالا به میانه جدول رسیده‌ و تا حدود زیادی به بقا در لیگ برتر امیدوار شده‌ است.

دیگر جدال تهران – اهواز روز جمعه، مصاف دو استقلال لیگ برتر است که شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می‌کنند. دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی با یک سناریوی کاملا دراماتیک برای مرفاوی و شاگردانش همراه بود، چه استقلال تهران در حالی که در 20 دقیقه نخست بازی با 2 گل از میهمان اهوازی پیش افتاده بود در پایان بازی را 3 بر 2 به حریف واگذار کرد تا ضمن ثبت نخستین شکست استقلال در فصل نهم، سیر نزولی این تیم آغاز شود.

اما استقلال‌اهواز هم آن تیم آماده اواسط نیم فصل اول نیست و به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. مدیران استقلال اهواز برای عبور از کابوس سقوط بار دیگر به سراغ خداداد عزیزی و دوست صمیمی‌اش، مهدی هاشمی‌نسب رفتندکه‌ باید عملیاتی غیرممکن را برای بقای استقلال اهواز در سطح اول فوتبال کشور آغاز کنند.

استقلال‌اهواز ـ استقلال

استقلال پس از شکست در یک بازی دراماتیک مقابل استیل‌آذین و کنار رفتن از جام‌حذفی حالا به دنبال کسب سهمیه از طریق لیگ برتر است. آنها پس از پرسپولیس در رتبه چهارم قرار دارند و برای اینکه بتوانند سهمیه آسیا را کسب کنند باید همنام خود را شکست دهند.

این در حالی است که استقلال اهواز با قرار داشتن در رتبه هفدهم کاملا خطر سقوط را احساس می‌کند و برای فرار از این وضعیت چاره‌ای جز شکست دادن استقلال ندارد. حتی حضور خداداد عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب نیز نتوانسته استقلال‌اهواز را از شرایط بحرانی خارج کند. آنها برای خروج از این وضعیت 7 فینال را در پیش دارند که نخستین آن عبور از تیم مرفاوی و همنام تهرانی است. آبی‌پوشان تهرانی نیز برای فراموش کردن شکست برابر استیل‌آذین و جبران شکست خانگی دور رفت به دنبال انتقام هستند.

پرسپولیس ـ فولاد خوزستان

رویارویی علی دایی با مجید جلالی قطعا جذابیت‌های خاصی خواهد داشت. دایی در صبا‌باتری به عنوان بازیکن زیر نظر جلالی فعالیت می‌کرد و حالا باید تیمش را به مصاف فولاد جلالی بفرستد. پرسپولیس با هدایت دایی با احتساب دو بازی جام حذفی 6 بازی پیاپی است که پیروز می‌شود و حالا به دنبال هفتمین برد متوالی است. دایی برای ادامه این روند و دستیابی به رکوردی ماندگار به دنبال برتری مقابل فولاد خوزستان است و این در شرایطی است که شاگردان جلالی نیز برای فرار از خطر و رسیدن به منطقه امن جدول رده‌بندی به دنبال کسب امتیاز در ورزشگاه آزادی هستند.

پاس ـ پیکان

رویارویی علی‌اصغر مدیرروستا با تیم سابقش از نکات قابل توجه این مسابقه است. مدیرروستا فصل گذشته در پیکان بود و اکنون هدایت پاس را برعهده دارد و با این تیم نتایج خوبی گرفته است. پیکان برای اینکه جایگاه خود را در میانه بالایی جدول حفظ کند به فکر کسب امتیاز از همدان است.

 ابومسلم ـ ملوان

تیم بحران‌زده ابومسلم که از جام‌حذفی نیز کنار رفته است در شرایطی پذیرای ملوان است که برای فرار از سقوط باید در بازی‌های باقیمانده‌اش امتیازات لازم را جمع‌آوری کند. شاگردان مظلومی با مشکلات زیادی مواجه هستند و برای ماندن در لیگ برتر کار دشواری دارند. ملوان نیز پس از شکست 4 بر صفر مقابل مس در جام حذفی در اندیشه پیروزی مقابل قعرنشین جدول رده‌بندی است.

ذوب‌آهن ـ شاهین بوشهر

ذوب‌آهن و شاهین که باید در جام حذفی هم به مصاف هم بروند روز جمعه در ورزشگاه فولاد‌شهر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. ذوب‌آهن که با شکست ‌دادن سپاهان فاصله خود را با این تیم کمتر کرد در صورت پیروزی مقابل شاهین می‌تواند با امیدواری بیشتری لیگ را دنبال و فشار را روی همشهری صدرنشین‌اش بیشتر کند.

مس کرمان ـ مقاومت سپاسی

مس که پس از هفته‌ها ناکامی در دو بازی اخیر متحول شده و مقابل الاهلی امارات و ملوان انزلی به پیروزی‌های پرگلی دست پیدا کرده است در شرایطی از مقاومت پذیرایی می‌کند که این تیم شاهد تغییر و تحول در کادر فنی خود بوده است. داود مهابادی پس از استعفا جای خود را به محمد احمد‌زاده داد تا شاید این مربی شمالی که سابقه کارکردن در شیراز را به همراه برق داشته بتواند مقاومت را به شرایط ایده‌آل نیم فصل اول بازگرداند.

کد خبر 102693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز