سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: بیش از یک میلیون اصله نهال رایگان همزمان با هفته درختکاری میان شهروندان تهرانی توزیع می‌شود.

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اعلام این خبر گفت: این گونه‌های گیاهی که سازگار با اقلیم شهر تهران هستند در بوستان‌های 125 محله شهر تهران توزیع می‌شوند.

مختاری در آستانه هفته منابع طبیعی، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اجرای کمربند سبز پیرامون شهر تهران به سازمان پارک‌ها محول شده است، افزود: تهران بیش از 750 کیلومتر مساحت دارد و طرح توسعه کمربند فضای سبز در حال اجراست.

در فاز اول 30 هزار هکتار توسعه جنگلکاری در طرح کمربند فضای سبز انجام شد و فاز دوم آن را نیز آغاز خواهیم کرد. تاکنون 1500 هکتار در سال‌جاری جنگلکاری صورت گرفته و تا پایان فروردین سال آینده هزار هکتار دیگر به اتمام می‌رسد.

به گفته او با تلاش‌های شهرداری در جهت توسعه علمی و رسیدن به استاندارد فضای سبز، سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی به 6/12 متر مربع رسیده است. همچنین از سال 66 تا 88  نزدیک به 30 هزار هکتار جنگلکاری به فضای سبز شهر تهران افزوده شده و تعداد بیش از 1600 پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز احداث شده است.

او همچنین با اشاره به احداث 110 بوستان ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی بهره‌برداری از 2500 هکتار جنگلکاری در کمربند سبز اطراف شهر تهران آغاز می‌شود. به موازات این پروژه‌ها، بوستان جانبازان ری در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران با امکاناتی مثل نمازخانه، زمین‌های متنوع ورزشی،

زمین‌های بازی کودکان، جاده سلامتی و محوطه تندرستی همراه با دستگاه‌های بدنسازی، مسیر دوچرخه سواری و پارکینگ عمومی با ظرفیت 106 دستگاه خودرو در همین هفته به بهره‌برداری خواهد رسید. توسعه فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌های تهران از جمله بزرگراه کمربندی آزادگان حدفاصل محدوده منطقه 15 (میدان بسیج) تا اتوبان کرج در دست اقدام است.

کد خبر 102680

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز