سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

این روز‌ها هنگام قدم‌زدن در کوچه‌های شهر، در نگاه نخست به نظر می‌رسد برف انبوهی جلوی منزل برخی شهروندان را گرفته است

اما کمی نزدیک‌تر که می‌شویم پیاده‌روی کف‌آلودی را می‌بینیم که نشان از شست‌وشوی فرش و قالی در حیاط آن خانه دارد.

البته این منظره فقط جنبه نوستالژیک و زنده‌کننده خاطرات قدیمی را ندارد بلکه گاهی دیدن مسیر سفید کف و پودر‌لباسشویی که به سمت باغچه و پای درختان داخل آن در حال حرکت است تداعی‌کننده مرگ تدریجی درختان است.

تمام مواد‌شوینده می‌توانند حکم سمی کشنده برای درختان داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود شست‌و‌شوی موکت و قالی در حیاط منزل فقط به خانه‌تکانی شب عید مربوط نباشد. پیش از شروع این کار می‌توان از مسیر آب و کف‌ها به جوی آب مطمئن شد.

به هر‌حال آبیاری گل‌های قرمز قالی نباید به‌قیمت خشک شدن گل‌ها،گیاهان و درختان باغچه تمام شود.  

اسکناس‌های تا نخورده

با اینکه دیدن اسکناس‌های تا نخورده و تمیز همیشه لذتبخش است حتی اگر بابت فروش کالا یا خدمات باشد، اما معلوم نیست چرا برخی عادت دارند این لذت را فقط در شب عید به یکدیگر هدیه کنند.

در حالی که گرفتن اسکناس‌های مچاله‌، کثیف و بدبو احساس خوبی به همراه ندارد، ارائه و دریافت یک اسکناس تمیز و تا نخورده علاوه بر القای احساسی خوب، در برگیرنده مجموعه‌ای از پیام‌های مثبت برای کمک به اقتصاد کشور است.

داشتن یک کیف پول که اسکناس‌ها را بدون نیاز به تا‌خوردن در خود جای می‌دهد هم جزء الفبای خوش‌تیپی و هم نشانه نگهداری درست از اسکناس‌هایی است که چاپ هر‌کدام از آنها هزینه‌های بسیاری را به بیت‌المال تحمیل می‌کند. بنابراین از همین حالا اسکناس‌های مچاله شده داخل جیب‌هایمان را در آورده و با خرید یک کیف‌جیبی مناسب از آنها نگهداری کنیم.

زیرشویی خودرو ها

روشویی و جاروکشیدن داخل خودرو از متداول‌ترین اقداماتی است که در کارواش‌ها صورت می‌گیرد و اغلب مشتریان فقط از این خدمات استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که خدمات دیگری هم در کارواش‌ها انجام می شود که از جمله آنها می‌توان به زیر‌شویی اشاره کرد.

زیرشویی خودرو با آب پرفشار به کنده‌شدن جرم ، رسوب و گل‌و‌لای از قسمت‌های زیرین خودرو کمک می‌کند و از آسیب‌رسیدن به این قسمت از خودرو جلوگیری می‌نماید. با توجه به بارندگی‌های اخیر بدون تردید گل و لای زیادی در قسمت زیر خودرو‌ها جمع شده است و شست‌وشوی این قسمت ضروری به نظر می‌رسد زیرا باقی ماندن گل‌و‌لای حاوی نمک در این قسمت موجب‌خوردگی و فرسودگی فلزات به کار رفته در زیر خودرو می‌شود.

ارائه رسید در سوپرمارکت‌ها

این روز‌ها استفاده از رایانه به یک امر متداول در اغلب بخش‌ها تبدیل شده است و سوپرمارکت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اغلب سوپرمارکت‌های بزرگ اجناس خریداری شده و قیمت آنها را در رایانه ثبت کرده و رسید چاپی به دست مشتری می‌دهند.

این در حالی است که در برخی موارد که رایانه وجود ندارد احتمال اشتباه شدن حساب  و هزینه پرداختی وجود دارد. بهتر است در مواردی که رایانه وجود ندارد رسید دستی به مشتری ارائه شود تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری وجود داشته باشد.

برای مثال در برخی موارد کالایی که خریداری نشده در هزینه پرداختی مشتری محاسبه شده یا اینکه جمع قیمت‌ها با کالاهای خریداری شده همخوانی ندارد. صدور رسید این مشکل را برای خریدار و فروشنده حل می‌کند.

از سوی دیگر خریدارانی که می‌خواهند در مورد قیمت‌ و کیفیت کالا شکایتی را مطرح کنند با
در اختیار داشتن این رسیدها به راحتی می‌توانند تمام موارد شکایت خود را به صورت مستند پیگیری کنند.

کد خبر 102669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز