یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

رئیس اتحادیه تعاونی تولید فراورده‌های گوشتی با اشاره به افزایش نیاز بازار در روزهای پایانی سال به تولیدات فراورده‌های گوشتی، پیش‌بینی کرده است، قیمت این فراورده‌ها افزایش نمی‌یابد.

 محمد موسوی، با بیان این مطلب تولید روزانه هزار تن فراورده‌های گوشتی در سراسر کشور را مطابق با نیاز جامعه دانسته و افزود: این فراورده‌ها به لحاظ ارزش غذایی، چربی کمتری نسبت به گوشت خام دارند.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ نقدینگی موجود واحدهای تولیدکننده در این بخش صرف خرید ماشین‌آلات به روز و جدید شده است، مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدکننده را کمبود نقدینگی دانست و افزود: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی نیز از دیگر مشکلات موجود تولید فراورده‌های گوشتی در کشور است چراکه با وجود تأکید‌های پیاپی در زمینه ضرورت پایین آوردن نرخ‌سود تسهیلات، بانک‌ها نرخ سود تسهیلات خود را از 14درصد به رقم 21درصد افزایش داده‌اند و این مسئله سبب کاهش هرچه بیشتر نقدینگی واحدهای صنعتی شده است.

موسوی، افزود: بهتر است مالیات بر ارزش افزوده که در حدود 3درصد است هنگام خرید یعنی به شکل مالیات برمحصول نهایی اعمال شود چرا که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده به شکل فعلی، از زمان تولید تا زمان رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده بارها مالیات گرفته می‌شود و این مسئله سبب افزایش هزینه‌های تولیدی و بالا رفتن قیمت نهایی محصول خواهدشد.

کد خبر 102492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز