یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی: مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور، امروز با دیدار حساس تیم‌های استقلال تهران و استیل‌آذین به پایان می‌رسد.

 در ادامه رقابت‌های فوتبال جام حذفی امروز در ورزشگاه آزادی آبی‌پوشان پایتخت که در رقابت‌های لیگ برتر تاکنون دو بار موفق به شکست استیل‌آذین شده‌اند به مصاف این تیم می‌روند. این دیدار، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هر دو تیم ستاره‌ها و بازیکنان تاثیرگذاری دارند که می‌توانند سرنوشت یک دیدار را تغییر دهند.

تیم مرفاوی که با شکست الاهلی عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روحیه مناسبی برخوردار است، قصد دارد در این دیدار با غلبه بر تیم پرمهره و متمول استیل‌آذین یک گام دیگر به فینال رقابت‌های جام حذفی نزدیک شود. استقلال در دو دیدار گذشته خود در لیگ با تیم استیل‌آذین دو پیروزی با نتایج مشابه 2 بر صفر به دست آورده و آبی‌پوشان تلاش می‌کنند ضمن شکست استیل آذین در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باروحیه‌تر ظاهر شوند. استقلال در مرحله قبل رقابت‌های جام حذفی با 13 گل تیم ذرت‌کاران پارس‌آباد اردبیل را مغلوب کرده بود.

استقلالی‌ها احتمالا با ترکیب محمد محمدی، هادی شکوری، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، حسین کاظمی، کیانوش رحمتی، فابیو جان‌واریو، خسرو حیدری، فرهاد مجیدی و سیاوش اکبرپور به میدان خواهد رفت. اما در آن سوی میدان تیم استیل‌آذین با تکیه بر قابلیت‌های فنی بازیکنان بزرگی چون کریمی و مهدوی‌کیا که البته سابقه بازی در پرسپولیس را دارند، سعی می‌کند در اولین سال حضور خود در سطح اول فوتبال کشور به رقابت‌های آسیایی راه پیدا کند. بازی برابر استقلالی‌ها برای سرخپوشان استیل‌آذین جنبه انتقامی دارد و شاگردان حمید استیلی امیدوارند که‌با غلبه بر استقلال، ناکامی‌های دو دیدارقبلی خود برابر آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های لیگ را به فراموشی بسپارند.

استیل‌آذین در مرحله گذشته جام حذفی با گل‌های مهدی مهدوی‌کیا و محمد غلامی توانست تیم دسته اولی سپاهان نوین را از پیش‌رو بردارد. استیل‌آذین احتمالا با ترکیب حمید نشاط جو، مهدی محمدی، لک چیرا، حسین کعبی، علیرضا نیکبخت واحدی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، حامد کاویانپور، فریدون زندی، رضا نوروزی و محمد غلامی به میدان خواهد رفت. قضاوت دیدار تیم‌های استقلال و استیل آذین را تورج حق‌وردی به همراه کمک‌هایش رضا سخندان و علیرضا یزدانی برعهده خواهد داشت.

استیلی: طلسم شکست مقابل استقلال را می‌شکنیم

سرمربی تیم استیل‌آذین بازی دو تیم استقلال و استیل‌آذین در رقابت‌های جام حذفی را فینال زودرس این مسابقات دانست. حمید استیلی در خصوص این بازی اظهار داشت: «با حضور مهدوی‌کیا و کریمی برنامه‌های ویژه‌ای برای استقلال داریم.» استیلی در مورد وضعیت تیمش گفت: «از وضعیت کلی تیم و بازیکنان پس از پیروزی شیرین در انزلی برابر ملوان بسیار راضی هستم.

خوشبختانه باید اعلام کنم که برد ملوان، روحیه بسیار خوبی به بازیکنان ما تزریق کرد تا در ادامه راه قدرتمندتر ظاهر شویم.» سرمربی استیل‌آذین با اشاره به این موضوع که تیمش همواره بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه استیل‌آذین یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ برتر است و همه تیم‌ها از خط حمله استیل‌آذین با وجود بزرگان و جوانانی مثل کریمی، کعبی و سایر بازیکنان ما ترس دارند. به‌نظرم اگر در لیگ کمی دقت می‌کردیم، آمار گلزنی استیل‌آذین در لیگ برتر بسیار بهتر از این می‌شد.»

وی در پاسخ به این سئوال که بازی با استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: «بازی بسیار سختی در پیش داریم. بر هیچکس پوشیده نیست که استقلال تیمی بسیار خوب و یکدست است و بازیکنان بزرگ و خلاقی دارد به همین دلیل باید با احتیاط برابر این تیم به میدان برویم.» وی ادامه داد: «استیل‌آذین و بازیکنانش از هیچ تیمی نمی‌ترسند. استقلال شایستگی‌های بسیاری دارد که کار را برای مقابله با این تیم سخت می‌کند اما استقلالی‌ها هم می‌دانند که استیل‌آذین تیم کوچکی نیست.»

استیلی در باره دو باخت متوالی استیل‌آذین در برابر استقلال گفت: «درباره گذشته نباید صحبت کرد، هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. با فراموشی گذشته امیدواریم با کمک بازیکنان جدید و باتجربه طلسم شکست مقابل استقلال را بشکنیم اما باید باهوش باشیم.» وی با اشاره به نقش کلیدی مهدوی‌کیا در این بازی گفت: «بالاخره مهدوی‌کیا با آمدنش، روحیه جدیدی به تیم تزریق کرده است.

مهدوی‌کیا بازیکنی است که به درد بازی با استقلال می‌خورد. با آمدن مهدی در کنار کریمی تدابیر ویژه‌ای در هنگام حمله روی دروازه حریف داریم.» استیلی بازی امروز را فینال زودرس جام حذفی خواند و خاطرنشان کرد: «به نظرم بازی استقلال و استیل‌آذین یک فینال زودرس در جام حذفی است. البته دیگر تیم‌های قدرتمنددیگری مثل پرسپولیس و سپاهان هم حضور دارند. امیدوارم با یک بازی شناور به خواسته خود برسیم. خوشبختانه من هم به اندازه کافی استقلال و تفکرات صمد را شناخته‌ام. امیدوارم مثل بازی دوم خودمان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی تنها نباشیم و هواداران ما را حمایت کنند. استیل‌آذین مثلثی دارد که با تشویق هواداران شکوفا می‌شود.»

استقلال برای دیدار با استیل‌آذین مصدوم ندارد

تیم استقلال تهران برای دیدار امروز با تیم استیل‌آذین تهران بازیکن مصدوم ندارد. پیش از این شایعه‌هایی مبنی بر اینکه حنیف عمران‌زاده، فابیو جان واریو و مهدی امیرآبادی در عربستان و در دیدار با الاهلی دچار مصدومیت شده‌اند به‌وجود آمده بود که پزشک استقلال تمامی آنها را تکذیب کرد. پزشک استقلال به صمد مرفاوی اعلام کرده که جان واریو، عمران‌زاده و امیرآبادی مصدوم نیستند و می‌توانند برابر استیل‌آذین به میدان بروند،ضمن اینکه حضور آرش برهانی مهاجم مصدوم استقلال در بازی امروز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وعده هدایتی به استیل‌آذینی‌ها

مالک باشگاه استیل‌آذین تهران به بازیکنان تیمش اعلام کرد که اگر بتوانند استقلال تهران را شکست دهند، پاداش ویژه‌ای دریافت می‌کنند. حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل‌آذین که دیدار با استقلال تهران در رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور اهمیت بسیاری برایش دارد به بازیکنان و اعضای کادر فنی قول داده که اگر بتوانند رقیب خود را از گردونه مسابقات جام حذفی حذف کنند پاداش و هدایای ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

از آنجایی که سرخپوشان استیل‌آذین تلاش می‌کنند تا یکی از سهمیه‌های رقابت‌های آسیایی سال آینده را از آن خود کنند، بازیکنان در تمرینات روزهای گذشته با جدیت خاصی کار کرده‌اند. هدایتی همچنین به هواداران پرسپولیس توصیه کرده تا در روز دیدار با استقلال به ورزشگاه آزادی بیایند و استیل‌آذین را تشویق کنند تا آنها بتوانند بعد از پرسپولیس که موفق شد استقلال را شکست دهد، برنده از میدان بیرون بیایند.

کد خبر 102465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز