همشهری آنلاین: روسای جمهوری روسیه و فرانسه مساله هسته‌ای ایران را بررسی می‌کنند

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران اطلاع داد که "دمیتری مدودف" رییس جمهور روسیه طی روزهای 1-3 مارس در جریان سفر خود به فرانسه غنی سازی سوخت هسته ای توسط ایران را با همتای فرانسوی خود بررسی خواهد کرد اما بعید به نظر می‌رسد که مسئله اتخاذ تحریم‌های معینی در حین این سفر مطرح شوند.[اصول‌سیاست خارجی روسیه از نگاه مدودف]

به گزارش خبرگزاری روسیه، وی گفت: "ما این مسائل را در چارچوب گروه "1+5" و  شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی خواهیم کرد. طرفین (روسیه و فرانسه) مواضع خود را تنظیم کرده و در کل اختلاف نظر خاصی نداریم".

وی گفت: "قرار است رییس جمهور روسیه در جریان مذاکرات در خصوص همکاری مشترک با گروه "1+5" و کشورهای دیگر بر آمادگی نسبت به کار سازنده تاکید کند.

مدودف در نیویورک گفته بود که اگر کلیه روش های دیپلماتیک و تلاش هایی که برای متقاعد ساختن (ایران) بکار می روند موثر واقع نشود ، شرایطی بوجود می آید که تحریم‌ها اجتناب ناپذیر خواهند بود".

این فرد آگاه افزود: مهم آن است که آمادگی اصولی روسیه برای کار بر روی تحریم‌ها اعلام شده است.

وی تاکید کرد: موضع مسکو در خصوص ایران حتی بعد از دیدار اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل که در مسکو خواستار اعمال تحریم‌های "فلج کننده" علیه ایران شده بود، بدون تغییر باقی مانده است.

کد خبر 102393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز