شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

کریم اعظمی: وقتی سوت پایان بازی الاهلی عربستان و استقلال تهران زده شد، هیچکس به اندازه صمد مرفاوی خوشحال نبود.

 او به دلیل نتایج پرنوسان تیمش در لیگ برتر از طرف رسانه‌ها بارها تحت فشار قرار گرفت و حتی قصد استعفا داشت ولی در این میان، امیررضا واعظی آشتیانی جدی‌ترین حامی مرفاوی بود تا او همچنان روی نیمکت استقلال بنشیند. حتی یک روز قبل از دیدار استقلال و الاهلی، آشتیانی مصاحبه‌ای انجام داد و با گفتن این جمله که هنوز در آسیا چهارم نشده‌ایم که مرفاوی را برکنار کنم، به طور جدی از این مربی حمایت کرد. این جمله طعنه‌ای هم بود به امیر قلعه‌نویی که فصل گذشته همراه با استقلال در آسیا ناکام ماند. کمتر کسی تصور می‌کرد که استقلال در عربستان 3 امتیاز حساس بگیرد ولی این اتفاق افتاد تا شرایط آبی‌ها در آستانه دیدار حساس با استیل‌آذین تغییر کند.

مرفاوی: این برد را فراموش کردم

مرفاوی در مورد برد باارزشی که استقلال در عربستان به دست آورد، می‌گوید: «این پیروزی نتیجه تلاش مجموعه باشگاه بود و همه ما خوشحال هستیم. البته من این برد را فراموش کرده‌ام و حالا به استیل‌آذین فکر می‌کنم. دیگر نباید به این مسابقه فکر کنیم. ما فردا یک بازی حساس با استیل‌آذین داریم و اهمیت این مسابقه کمتر از دیدار با الاهلی نیست. استقلال برای فصل آینده هم به دنبال کسب سهمیه آسیاست که برای رسیدن به این هدف یا باید جزو سه تیم اول لیگ باشیم یا اینکه در جام حذفی قهرمان شویم.»

مرفاوی تمایلی ندارد در مورد روزهای سختی که پشت‌سر گذاشت صحبت کند. او می‌گوید: «حرف زدن در مورد گذشته‌ها فایده‌ای ندارد. من بارها گفتم که فقط تلاشم را برای موفقیت استقلال انجام می‌دهم و اگر من را نخواهند خیلی راحت کنار می‌روم.» او در مورد بازی با استیل‌آذین می‌گوید: «به نظر من بازی سختی است و شرایط استیل‌آذین نسبت به گذشته تغییر کرده است ولی ما فقط به پیروزی فکر می‌کنیم و از طرفداران استقلال هم انتظار داریم که به ورزشگاه بیایند.»

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال

فرهاد مجیدی در این فصل، یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان استقلال بوده است و زدن 9 گل در لیگ برتر و دو گل در بازی اول لیگ قهرمانان آسیا نشان از آمادگی بالای کاپیتان آبی‌ها دارد. مجیدی در دیدار با الاهلی عربستان، ستاره بازی بود و با زدن دو گل و خلق چند موقعیت روی دروازه تیم عربستانی خود را مهاجمی زهردار نشان داد. پس از پایان این بازی، مجیدی مورد توجه رسانه‌های سعودی قرار گرفت و در مصاحبه با شبکه سعودی اسپورت این برد را با ارزش خواند که می تواند سرنوشت گروه را رقم بزند. او گفت: «برد با ارزشی بود. در طول بازی سعی داشتیم تا با کسب 3 امتیاز به ایران برگردیم. برد حق تیم ما بود و این برد می تواند سرنوشت گروه را رقم بزند.»

کاپیتان استقلال زننده هر دو گل تیمش برابر الاهلی عربستان بود و در مجموع بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. مجیدی با به ثمررساندن این دو گل جمع گل‌های زده خود را در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا به عدد 13 رساند و به عنوان برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی شناخته شد و به این ترتیب رکورد فرشاد پیوس گلزن سابق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی را شکست. پیش از این فرشاد پیوس، آقاى گل سابق فوتبال ایران رکورددار بیشترین گل‌زده در مسابقات باشگاه‌هاى آسیا بود. محمود کریمى هم براى سپاهان 11 گل به ثمر رسانده است.مجیدی اما فقط مورد توجه رسانه‌های عربستان نبود. کاپیتان استقلال مورد توجه چند تیم سعودی هم قرار گرفته و یکی از این باشگاه‌ها مذاکرات بسیار جدی‌ای با کاپیتان استقلال انجام داده است.

مذاکرات اولیه در عربستان انجام شد و قرار است برای مذاکرات نهایی و در صورت توافق برای امضای قرار داد، مدیر این باشگاه هفته آینده به تهران سفر کند. در صورت توافق مجیدی فصل بعد، دیگر پیراهن استقلال را بر تن نخواهد کرد و بار دیگر به یکی از تیم‌های عربی می‌پیوندد. این در حالی است که قرارداد مجیدی با استقلال در پایان فصل به اتمام می‌رسد. نکته قابل‌توجه این است که در سال‌های اخیر هیچ یک از بازیکنان ایرانی در لیگ عربستان فوتبال بازی نکرده‌اند، در ضمن فرهاد مجیدی سابقه بازی در لیگ امارات را دارد و حتی با العین قهرمان آسیا شد. شاید او به زودی با تیم عربستانی قرارداد امضا کند.

برهانی، تنها مصدوم استقلال

در آستانه دیدار حساس استقلال تهران و استیل‌آذین در چارچوب رقابت‌های جام حذفی، فقط آرش برهانی در بین بازیکنان آبی‌پوش وضعیت مبهمی دارد. امین نوروزی پزشک استقلال در مورد وضعیت برهانی که قبل از سفر استقلال به عربستان دچار مصدومیت و سرماخوردگی شد، می‌گوید: «خوشبختانه مشکل سرماخوردگی برهانی به طور کامل برطرف شده است.

در ضمن مراحل درمانی برای رفع مصدومیت مچ پای این بازیکن به خوبی طی شد و او با حضور در کلینیک تا حدود زیادی توانسته خودش را به شرایط بازی برساند.»
نوروزی در پاسخ به این سئوال که آیا برهانی می‌تواند مقابل استیل‌آذین بازی کند، تاکید می‌کند: «ما از برهانی، تست خواهیم گرفت تا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهیم.» پزشک استقلال همچنین در مورد شایعات مختلفی پیرامون نرفتن برهانی به عربستان می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم این شایعات از کجا به وجود آمد.

برهانی سرماخوردگی شدیدی داشت و از ناحیه مچ پا هم مصدوم شده بود. او حتی یک روز قبل از سفر ما هم همراه با شکوری و امیر‌آبادی در کلینیک بود و من در صحبتی که با سرمربی تیم داشتم تاکید کردم که برهانی به هیچ عنوان شرایط بازی ندارد و بهتر است که همراه با تیم به عربستان نیاید.» او همچنین در مورد وضعیت چند بازیکن استقلال مثل عمران‌زاده، امیرآبادی و جان‌واریو که قبل از بازی با الاهلی دچار مصدومیت شده بودند، تاکید می‌کند: «مشکل آنها چندان حاد نبود و این سه بازیکن مقابل استیل‌آذین هم می‌توانند بازی کنند.»

بازگشت جباری از فروردین‌ماه

مجتبی جباری هافبک بازیساز و تکنیکی استقلال هم رفته‌رفته به شرایط بازی نزدیک می‌شود و این به‌طور حتم خبر خوشحال‌کننده‌ای برای صمد مرفاوی خواهد بود.استقلال در حال حاضر شرایط حساسی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی دارد. این در حالی است که صمد مرفاوی نیازمند یک هافبک بازیساز برای تیمش است و به این زودی‌ها نمی‌تواند از امید روانخواه دیگر هافبک مصدوم تیمش استفاده کند.

در این میان، اما بازگشت جباری اتفاق مثبتی در اردوی آبی‌ها محسوب می‌شود و قرار است این بازیکن تا یک ماه آینده به میادین فوتبال بازگردد. حدود 6 ماه از عمل جراحی رباط صلیبی هافبک استقلال می‌گذرد و مراحل درمانی به خوبی پیش رفته است. به گفته دکتر امین نوروزی، پزشک استقلال وضعیت جباری مناسب است و این بازیکن به احتمال فراوان از فروردین‌ماه به میادین فوتبال بازخواهد گشت.

کد خبر 102387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز