مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین : همکارمان مهدیا گل محمدی در روزنامه همشهری از شهر بزرگ مان خبرهای کوتاه اما خواندنی دارد :

مرگ رنگ
رونق رنگ آمیزی دیوار منازل، اواخر هر سال قیمت گالن های رنگ اعم از مات و براق را حدود 14درصد افزایش می داد. اما پرس وجویی در سه راه سیروس نشانگر این موضوع است که کاهش تقاضا قیمت ها را به حالت اولیه باز گردانده است. هم اکنون انواع رنگ براق درجه یک تولید کارخانه های معتبر داخلی در گالن های 4 کیلویی به قیمت 8 هزار تومان به فروش می رسند. رنگ های مات نیز به نسبت انواع براق حدود 400 تومان ارزان تر عرضه می شوند.

چینی ها در بازار کیف
فعالان بازار کیف که به دلیل ورود انبوه محصولات چینی ارزان قیمت توان لازم را برای انطباق با گرانی مواد اولیه در خود نمی دیدند، سرانجام با چند شیوه گوناگون سعی کردند این کاستی را جبران کنند. جدای از تولیدکنندگان کیف های تمام چرم که به پشتوانه خریداران خاص توانستند به طور علنی بین 2 تا 5 درصد افزایش قیمت را به اتیکت محصولات خود منتقل کنند باقی تولیدکنندگان و فروشندگان از شیوه های دیگری برای جبران این کاستی سود بردند. در صنف تولیدکنندگان کیف های برزنتی استفاده از مشمع های معروف به واتر با کیفیت بسیار پایین در نهایت منجر به جبران بخشی از ضرر و زیان ورود کالاهای چینی به بازار شده است. به گفته آگاهان بازار، طی چند ماه گذشته برخی فروشندگان نیز کالاهای چینی را به نام و قیمت اجناس تایوانی به فروش می رسانند. این موضوع به قفل و لولای به کار رفته در کیف های سامسونت هم سرایت کرده و اغلب این لوازم از انواع نامرغوب انتخاب می شوند. محمدعلی شکیب راد رئیس اتحادیه سراجان ضمن اشاره به حذف 50 درصد از تولیدکنندگان از چرخه تولید کیف می گوید: چنانچه واردات بی رویه تولیدات بی کیفیت چینی ادامه یابد به ناچار کیفیت تولیدات داخلی باز هم کاسته خواهد شد.

شترمرغ ها در بازار
باور کردنی نیست، در 100 روز گذشته 8 تن گوشت خالص شتر مرغ در بازار عرضه شده است که این میزان گوشت، حاصل کشتار 3 هزار و 200 قطعه شترمرغ است. اگر وضع به همین منوال پیش رود باید منتظر ظهور یک نوع غذای جدید در منوی رستوران ها و سفره خانوارهای ایرانی باشیم. پرویز نیامنش، رئیس شرکت تعاونی پرورش شترمرغ می گوید: در حال حاضر روزانه یک تا دو تن شتر مرغ کشتار می شود که این رقم تا پایان تابستان ثابت خواهد ماند، البته از ابتدای سال آینده این رقم به پنج تن در روز افزایش خواهد یافت. البته آن طور که رئیس شرکت تعاونی پرورش شترمرغ می گوید، گوشت این پرنده چندان هم ارزان قیمت نیست، به طوری که در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت شترمرغ که قبلا 10 هزار تومان بود، در حال حاضر با قیمت 15 هزار تومان در هر کیلوگرم عرضه می شود.

سوپر مارکت های واقعی
در چند روز اخیر قیمت های ارائه شده سازمان میادین میوه و تره بار و بانک مرکزی را درباره متوسط قیمت مواد خوراکی در سطح شهر تهران منتشر کردیم که از کاهش قیمت اقلام خوراکی حکایت داشت اما محمد جواد بیات، نایب رئیس اتحادیه مالکان سوپر مارکت های تهران می گوید: آمار بانک مرکزی از قیمت کالاهای مصرفی و موادغذایی با واقعیت همخوانی ندارد. او ادامه می دهد: قیمت کالاها در سال جاری به طور متوسط 20 درصد گران تر شده است، اما شایعه رشد قیمت ها به میزان 50 تا 80 درصد صحت ندارد. به گفته بیات در حال حاضر دو هزار سوپر مارکت در سطح شهر تهران فعال هستند که در این میان فقط 400 سوپر مارکت از اتحادیه مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

کد خبر 1021

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز