جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: * گرمای زمین، موجب رشد سریع‌تر درختان و افزایش وزن آنها بیش از حد نرمال، در یک دوره یکساله ‌شده و این افزایش وزن در هر سال به دو تن می‌رسد.

نتیجه تحقیقات دانشمندان مؤسسه تحقیقات حاره‌ای آمریکا، نشان می‌دهد که این اثر دوپینگی، ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرمای جهانی و همچنین دسترسی بیشتر درخت‌ها به دی‌اکسید کربن است.

* درخت‌ها نمی‌میرند! ممکن است خشک و یا حتی قطع شوند. ممکن است تبدیل به میز یا مجسمه شوند اما روح آنها در اثرهای چوبی باقی می‌ماند. مثل درخت‌های خشکیده منطقه یک شهرداری تهران، که حالا به آثار حجمی تبدیل شده‌اند.

به گفته مجتبی موسوی، مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران، این طرح با نظارت سازمان زیباسازی و توسط دو هنرمند چوب تراش بر روی درختان خشکیده انجام شده و هر اثر باتوجه به ابعاد درخت، خلق شده، تا ضمن حفظ زیبایی در معرض تخریب قرار نگیرد.

* در بعضی از کشورها، تعداد فقط یک نوع درخت، بیشتر از جمعیت شهروندان است. مثلاً در کشور تونس با 10 میلیون جمعیت، هفتاد  میلیون درخت زیتون وجود دارد.

* شورای شهر تصویب کرده است که مجازات قطع هر درخت در تهران، از صد هزار تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان است و اگر قطع درختان از 30 درخت بیشتر باشد، 3 تا 6 ماه محکومیت زندان در پی خواهد داشت.

* در بعضی از کشورها وقتی کودکی به دنیا می‌آید، پدر و مادر، اول یک درخت می‌کارند و بعد برای گرفتن شناسنامه اقدام می‌کنند.

ضمیمه دوچرخه

کد خبر 102084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز