همشهری آنلاین : معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییر تمام کتاب‌های درسی پس از تصویب سند برنامه درس ملی در شورای عالی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

حجت الاسلام بهرام محمدیان در گفتگو با خبرگراری مهر با اعلام این خبر افزود: 11 حوزه یادگیری در برنامه درس ملی پیش بینی شده که تحول در کتابهای درسی و محتوای آموزشی  بر مبنای آن دنبال می شود.

یکی از موضوعاتی که طی ماههای اخیر بدنبال تصویب تغییر نظام آموزشی از سوی افکار عمومی مطرح می شود این است که"آیا محتوای کتابهای درسی نیز طی این تحول تغییر می کند."

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلا برای سال آینده تغییر در کتابهای درسی به شکل کلی صورت نمی گیرد و تنها سیاست بهسازی محتوای آموزشی را پیش رو داریم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش همچنین از پایان نگارش سوم سند برنامه درس ملی نیز خبر داد و گفت: این قسمت از سند در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و منتظر طرح موضوع در جلسات آن هستیم.

سند برنامه درسی ملی در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای چگونگی روند محتوای کتابهای درسی در حال نگارش است که تاکنون سه نسخه آن از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نهایی شده است.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: این سند پس از تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی اعضای شورای عالی قرار می گیرد.

هم اکنون شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و تصویب سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور هستند که قسمت اعظمی از آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

تغییر نظام آموزشی به دو دوره 6 ساله یکی از مصوبات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش است.

کد خبر 102068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز