همشهری آنلاین: زمان برگزاری اجلاس هفتم دو روز است که در محل سابق مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و با سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان افتتاح می شود.

قرار است در این اجلاس سردار سرلشگر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با مسائل مهم داخلی و منوچهر متکی وزیر خارجه در مورد مسائل مهم خارجی سخنرانی کنند. پس از هر سخنرانی پنج نفر از اعضای خبرگان در ارتباط با صحبت‌های مطرح شده اظهار نظر می‌کنند.

حجت الاسلام دری نجف آبادی عضو این مجلس در مورد احتمال طرح مطالبی درخصوص حوادث اخیر پس از انتخابات گفته است: پس از راهپیمایی 22 بهمن، جایی برای مطرح کردن این موضوعات نیست اما اگر برخی اعضا به صورت سلیقه ای علاقمندند این موضوعات را در سخنرانی خود مطرح کنند، برای این کار آزادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره اختلاف نظرهای شخصی که در ماه‌های اخیر میان اعضای خبرگان رهبری بوجود آمده است به خبرگزاری مهر گفت : اختلاف سلیقه می تواند در هر جمع وگروهی وجود داشته باشد اما این اختلافات باید در چارچوب مقررات و قانون باشد و به نزاع نیز بدل نشود.

وی اظهارداشت: اعضای مجلس خبرگان رهبری در این اجلاسیه و بیانیه پایانی حتما از حضور آگاهانه مردم در 9 دیماه و 22 بهمن تشکر و بر وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت در مقابل تهدیدهای بیگانگان و دشمنان نظام تاکید می کنند.

دادستان سابق کل کشور با اشاره به اینکه من هنوز پیش نویس بیانیه هفتمین اجلاس خبرگان رهبری را ندیده ام، گفت: در این بیانیه بر فصل الخطاب بودن رهبری تاکید می شود و در زمینه هایی همچون موضوع هسته ای نیز تاکید خواهد شد.

به عقیده دری نجف آبادی، اگر دنیا ایران را در غنی سازی 20 درصدی سوخت هسته ای همراهی نکند، جمهوری اسلامی منتظر دنیا نخواهد بود.

وی پیش بینی کرد: موضوع فلسطین، غزه، لبنان، عراق و انتخابات سالم در عراق بدون حضور بعثی ها، وقایع یمن و موضوعات منطقه نیز در سخنرانی اعضا و بیانیه پایانی مورد اشاره خواهد بود.

دری نجف آبادی گفت: در اجلاسیه هفتم با توجه به نزدیکی سالگرد ارتحال احمدآقا، فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران موضوعاتی نیز با محور ایشان وامام راحل(ره) مطرح می‌شود.

16 ناطق قبل از دستور در دو روز برگزاری اجلاس خبرگان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر سخنرانی خواهند کرد و در روز ششم اسفند ماه اعضای مجلس خبرگان به زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) خواهند رفت.

دیدار با مقام معظم رهبری نیز در دستور کار این اجلاس است.

سید احمد خاتمی عضو دیگر هیات رئیسه این مجلس پیش تر خبرداده بود که در این اجلاس طرح‌های ارائه شده از سوی کمیسیون آیین‌نامه مجلس خبرگان برای فعال‌تر و بانشاط شدن این مجلس مورد بحث و بررسی  قرار می‌گیرد.

کد خبر 102050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز