شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: کاروان تیم استقلال بامداد امروز در حالی برای دیدار با الاهلی عربستان راهی این کشور شد که به نظر می‌رسد آبی‌پوشان رفته‌رفته شرایط طبیعی خود را به دست آورده‌اند.

 باخت در شهرآورد ضربه سنگینی برای استقلال بود اما آنها در نزدیک‌ترین فاصله زمانی تا شروع اولین بازی خود در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی روحیه‌بخش تا حدود زیادی شرایط طبیعی خود را به دست آوردند.کاروان 47 نفره استقلال ساعت 4 بامداد امروز تهران را به مقصد عربستان ترک کرد.

در این سفر 24 بازیکن حضور خواهند داشت ولی مدیرعامل این باشگاه، مجتبی جباری و بیژن کوشکی غایبان استقلال در سفر به عربستان هستند. آشتیانی روز بازی خود را به جده و محل برگزاری مسابقه می‌رساند. از آنجا که تیم استقلال کمی زودتر به کشور عربستان می‌رود هزینه یک شب اقامت در هتل به عهده آبی‌پوشان خواهد بود. مسئولان تیم الاهلی طبق قانون موظفند هزینه اقامت تیم میهمان را از دو شب قبل از بازی و روز بعد از مسابقه پرداخت کنند.

استقلال 3 جلسه در جده تمرین می‌کند

به درخواست کادر فنی استقلال و طبق برنامه اعلام شده توسط کادر فنی اولین تمرین استقلال امروز به صورت سبک برگزار می‌شود؛ این تیم همچنین فردا یک جلسه تمرین2 ساعته تاکتیکی را برگزار می‌کند و روز دوشنبه قبل از مسابقه مقابل الاهلی عربستان سومین و آخرین تمرین‌ پیش از بازی را به صورت سبک در زمین اصلی ورزشگاه ملک‌ عبدالله برگزار خواهد کرد.

البته زمین تمرین استقلالی‌ها تا روز دوشنبه هنوز مشخص نیست اما کارهای تاکتیکی آبی‌پوشان در ورزشگاه ملک‌ عبدالله قطعا پشت درهای بسته و دور از چشم خبرنگاران خواهد بود. اما با توجه به اینکه این روزها حج عمره انجام نمی‌شود و زائران ایرانی در کشور عربستان حضور ندارند، تیم استقلال قطعا روز مسابقه با الاهلی تماشاگر زیادی نخواهد داشت و از حمایت حجاج بی‌بهره خواهد بود. البته نمایندگان سفارت ایران و ایرانی‌های حاضر در عربستان از استقلال در دیدار مقابل الاهلی حمایت خواهند کرد.

تیم‌های الاهلی عربستان و استقلال در اولین دیدار گروه غرب لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه چهارم اسفندماه ساعت ‌20:20 به وقت عربستان و ‌21:50 به وقت ایران در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده به مصاف هم می‌روند. خبر دیگر آنکه اعضای تیم استقلال که حوالی ظهر امروز وارد فرودگاه جده عربستان می‌شوند دو روز اول سفر را به زیارت حرم نبوی و انجام اعمال فریضه حج عمره می‌پردازند. آنها قرار است تا ظهر دوشنبه به شهرهای مذهبی مکه و مدینه سفر کنند.

آبی‌پوشان سپس جده را به سوی ریاض پایتخت عربستان ترک می‌کنند و قبل از بازی با الاهلی دو جلسه در این شهر تمرین خواهند کرد تا خود را برای اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند. بازیکنان، مربیان و مسئولان تیم استقلال قبل از سفر به عربستان برای بازی با تیم الاهلی، با زدن واکسن آنفلوانزای نوع A درمقابل این بیماری واگیردار واکسینه شدند. مسئولان باشگاه استقلال در تمرین روز پنجشنبه با دعوت از یک پزشک متخصص، زمینه تزریق واکسن آنفلوانزای نوع A را برای همه اعضای تیم فراهم کردند.

مرفاوی: شناخت خوبی از الاهلی داریم

سرمربی تیم استقلال قهرمانی در مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و پیکارهای آسیایی را از مهمترین اهداف تیمش در فصل جاری برشمرد و گفت: «برای رسیدن به این اهداف نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.»

مرفاوی خاطرنشان کرد: «ما با توجه به زمان کمی که برای تمرین‌کردن در عربستان داریم تمرینات این هفته خود را طوری برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم هم در دیدار مقابل مس به پیروزی برسیم و هم در مصاف با الاهلی عربستان نتیجه مطلوبی کسب کنیم.» صمد مرفاوی در خصوص شرایط تیم الاهلی عربستان، حریف آبی‌پوشان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: «خوشبختانه ما چند بازی اخیر این تیم را آنالیز کرده و توانسته‌ایم تا حدود زیادی با نقاط ضعف و قوت این تیم آشنایی پیدا کنیم.» وی در خصوص داوری دیدار تیم‌های استقلال و الاهلی عربستان افزود: «مطمئنا داورانی در این دیدار قضاوت خواهند کرد که برگزیده AFC هستند و بهترین قضاوت را انجام خواهند داد و ما نیز امیدواریم که قضاوت خوبی را از این داوران شاهد باشیم.»

مرفاوی در خصوص بازیکنان بزرگ الاهلی گفت: «ما می‌دانیم که چند بازیکن بسیار خوب در این تیم بازی می‌کنند اما اجازه بدهید نامی از آنها نبرم تا بتوانیم در این دیدار موفق باشیم.» وی در خصوص شانس قهرمانی استقلال در مسابقات داخلی و خارجی گفت: «با توجه به اینکه هفت بازی پیش‌رو داریم در لیگ نیز همچنان مدعی قهرمانی خواهیم بود. حتی در جام حذفی و مسابقات لیگ قهرمانان نیز این شانس را داریم که به عنوان قهرمانی دست یابیم. امیدوارم با فعل و انفعالاتی که در طول این مدت صورت می‌پذیرد شانس ما نیز برای قهرمانی زیاد شود.»

شرایط ویژه سپاهان

تیم امیر قلعه‌نویی برخلاف آبی‌پوشان پایتخت در آخرین بازی خود در رقابت‌های لیگ برتر شکست خورد و همین موضوع باعث شده تا سرمربی سپاهان با خاطری آسوده وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشود. مسابقه تیم قلعه‌نویی در عربستان چهارشنبه پنجم اسفندماه در ساعت ‌٢٠:20 به وقت محلی و ‌٢١:50 به وقت کشورمان در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض انجام خواهد شد.

کاروان تیم سپاهان یکشنبه‌شب از اصفهان راهی تهران می‌شوند و پس از یک‌شب اقامت در هتل آکادمی کمپ تیم‌های ملی، صبح دوشنبه جلسه تمرینی را در زمین کمپ برگزار کرده و در ساعت ‌١٧ به مقصد بحرین حرکت می‌کنند. آنها طبق برنامه ساعت ‌١٨:45 به منامه می‌رسند و بعد از یک ساعت‌ونیم حضور در فرودگاه، ساعت ‌٢٠:15 عازم ریاض می‌شوند. تیم سپاهان سه‌شنبه اولین و آخرین تمرینش را در ورزشگاه ملک فهد برگزار می‌کند.

آنها پس از بازی چهارشنبه برای انجام مراسم حج و سفرهای زیارتی به مکه و مدینه خواهند رفت و شنبه هشتم اسفندماه به کشورمان بازمی‌گردند. امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان گفت: «من دو بار با استقلال قهرمان شدم که یک بار تیم ملی من را خواست و به تیم ملی رفتم و یک بار هم که امسال بود شرایط برای من مناسب نبود که بمانم. اینکه تیم را سیزدهم تحویل بگیرم و قهرمان تحویل بدهم یک هنر است نه اینکه تیم قهرمان را نهم لیگ برتر کنم ولی به شما قول می‌دهم اگر با سپاهان قهرمان بشوم، فصل آینده هم در سپاهان بمانم که این فرضیه غلط از آب دربیاید.»

کد خبر 101875

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز