جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: امسال که گذشت، اما از سال آینده قرار است جایزه‌ای با نام پرویز مشکاتیان در جشنواره موسیقی فجر اهدا شود.

محمدحسین ایمانی‌خوشخو، معاون هنری وزارت ارشاد در این باره گفت: از زمان فوت این هنرمند معاونت هنری ارشاد در تلاش بود تا جایزه‌ای را از همین دوره با نام ایشان برگزار کند اما از آنجا که زمان کوتاهی را برای عملی‌کردن این رویداد داشتیم، تصمیم گرفتیم این جایزه از سال آینده در دل جشنواره موسیقی فجر قرار گیرد.

به گفته ایمانی خوشخو، از سال‌های آتی جایزه مشکاتیان را به شکل مداوم در دل جشنواره موسیقی فجر خواهیم داشت.

اما امسال گروه «آریان»، یکی از محبوب‌ترین گروه‌های پاپ در ایران، باز هم در جشنواره اجرا خواهد داشت.  روابط عمومی بیست‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام کرد: گروه آریان روز 11 اسفندماه 1388 در 2سئانس در تالار وزارت کشور به اجرای موسیقی می‌پردازد.

گذشته از این، امسال قرار است هنرمندان معلول هم در کنار سایر هنرمندان به اجرای برنامه بپردازند؛‌ از جمله سعید میرزازاده، نوازنده تار از تهران که در‌این‌باره می‌گوید: هنرمندان معلول برای حضور در محافل ‌موسیقایی با مشکل جدی مواجه بوده‌اند؛

این در حالی است که با حضور این قشر در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر راه برای فعالیت بیشتر باز می‌شود و روح زندگی را در آنها تقویت می‌کند.  میرزازاده می‌گوید: حضور موسیقی‌دان‌های معلول در یک جشنواره بین‌المللی یک اقدام ساختاری است اما بهتر است عنوان معلولیت بیش از حد پررنگ نشود تا حضور این قشر عادی‌تر جلو کند و سلامت روانی معلولان بیشتر تامین شود.

خبر دیگر درباره جشنواره موسیقی امسال اینکه برای نخستین‌بار قرار است این جشنواره همزمان با تهران در 2 استان فارس و کرمان هم برگزار شود. در اجرای هفت‌روزه گروه‌های موسیقی در شهر شیراز ارکستر زهی اوکراین، گروه محمد شریف غزل از افغانستان و گروه‌های علی لهراسبی و نیما مسیحا از بخش پاپ و ارکستر بادی تهران به همراه گروه‌های موسیقی این استان طی ایام جشنواره به اجرای موسیقی می‌پردازند.

همچنین در شهر کرمان نیز گروه موسیقی محمد شریف غزل از افغانستان، گروه فیض علی حسن از تاجیکستان به همراه اجرای پیانو سهیل ناصری از آمریکا و گروه‌های موسیقی این استان حضور دارند.

کد خبر 101852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز