چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: فصل ناکام تیم‌های تهرانی در رقابت‌های لیگ به هفته‌های آخر نزدیک می‌شود، معادله قهرمانی به اصفهان ختم خواهد شد و امروز دو مدعی در شهرآورد حساس و جذاب این شهر به مصاف هم می‌روند.

 درست دوهفته بعد از شهرآورد تهران که هرچند با پیروزی پرسپولیس به پایان رسید اما تاثیر چندانی در سرنوشت تیم قهرمان نداشت،هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، امروز با برگزاری دو بازی حساس و جذاب در اصفهان و تهران آغاز خواهد شد. حساس‌ترین مسابقه این هفته شهرآورد اصفهان است که می‌تواند سرنوشت قهرمان رقابت‌های لیگ را رقم بزند.

سپاهان و ذوب‌آهن دو تیم اصفهانی که مکان‌های اول و دوم جدول را تصاحب کرده‌اند، حساس‌ترین شهرآورد سال‌های اخیر را برگزار خواهند کرد؛ بازی‌ای که دوئل مستقیم جدی‌ترین مدعیان قهرمانی خواهد بود. سپاهان اگر امروز تیم دوم جدول را مغلوب کند در نزدیک‌ترین شرایط به کسب عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد اما ذوب‌آهن رکورد خوبی در شهرآوردهای اخیر اصفهان بر جای گذاشته است.

نزدیک به چهار سال از آخرین شکست ذوب‌آهن در این مسابقه می‌گذرد و سپاهان برای شکستن این طلسم، کار سختی در پیش دارد.تیم امیر قلعه‌نویی با 55 امتیاز صدرنشین است و ذوب‌آهن با اختلاف 9 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. پیروزی سپاهان در فاصله  7 هفته به پایان لیگ تقریبا تکلیف قهرمانی را روشن می‌کند. تساوی هم برای ذوب‌آهن امیدوارکننده نخواهد بود. تیم ابراهیم‌زاده باید به دنبال پیروزی در یک بازی مستقیم باشد تا حداقل به جبران اختلاف 6  امتیازی در بازی‌های باقیمانده امیدوار باشد.

نکته قابل توجه در آستانه این بازی روابط دو باشگاه است که با صدور چند بیانیه در خصوص داوری بازی‌های سپاهان از سوی ذوب‌آهن و پاسخ سپاهانی‌ها به چالش جدی کشیده شد. باشگاه سپاهان همچنین بدهی‌های معوقه خودش را به ذوب‌آهن پرداخت نکرده و روابط دو طرف چندان مسالمت‌آمیز به نظر نمی‌رسد.

دومین دوئل قهرمانی

تقابل قلعه‌نویی و ابراهیم‌زاده در بازی امروز از جهات مختلفی قابل بررسی است. گذشته از رقابت دو تیم در صدرجدول و حساسیت دربی اصفهان، این دو سابقه همکاری در تیم ملی را داشته‌اند. ابراهیم‌زاده دستیار قلعه‌نویی در کادر فنی تیم ملی بود و بعد از کنار رفتن سرمربی در یک مسابقه جانشین او شد. سرمربی فعلی ذوب‌آهن همچنین سابقه همکاری با باشگاه سپاهان را داشته و مدتی به عنوان مربی در این تیم فعالیت کرده است.

دیگر نکته قابل‌توجه در این بازی، مرور اتفاقات فصل گذشته است‌که‌ این دو مربی در تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت نزدیکی داشتند. روز آخر قلعه‌نویی و استقلال پیروز شدند و ذوب‌آهن با شکست مقابل فولاد جام قهرمانی را از دست داد. فعلا دومین رقابت دو مربی برای کسب عنوان قهرمانی باز هم به سود قلعه‌نویی دنبال می‌شود و ابراهیم‌زاده در تعقیب صدرنشین است.

قلعه‌نویی فاتح دربی‌های پایتخت بوده و حالا برای دومین بار شهرآورد اصفهان را تجربه می‌کند. او در این خصوص می‌گوید: «تجربه دربی‌های زیادی را دارم اما دربی اصفهان همواره به دلیل قدرت بالای تیم‌های این استان، جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

ذوب‌آهن تیم قدرتمندی است و سرمربیگری این تیم را فردی به عهده دارد که یکی از سرمایه‌های فوتبال ایران به حساب می‌آید پس به طور حتم بازی آسانی نخواهیم داشت.» ابراهیم‌زاده هم در مورد این بازی گفت: «اگر ذوب‌آهن بتواند مقابل سپاهان به پیروزی برسد با توجه به فاصله گرفتن از سایر تیم‌ها از نظر شرایط روحی و روانی که برای ما ایجاد می‌شود، این بازی می‌تواند ارزشی معادل 9 امتیاز داشته باشد. مساوی ما در این دیدار می‌تواند به سود سپاهان و تیم‌های تعقیب‌کننده ذوب‌آهن باشد، به همین دلیل فقط به فکر پیروزی هستیم.»

تقابل استقلال و استقلالی‌های مس

دومین بازی حساس امروز دیدار استقلال و مس در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود. این اولین بازی تیم مرفاوی در لیگ پس از شکست در شهرآورد پایتخت است. استقلال در جام حذفی مقابل یک تیم آماتور به پیروزی پرگلی رسید اما بازی امروز چالش جدی پس از دربی به حساب می‌آید. دو هفته پس از شکست مقابل پرسپولیس، استقلال باید در این بازی به دنبال جبران آن نتیجه باشد هرچند شکست در مهم‌ترین بازی فصل به سادگی جبران نخواهد شد.حسین کاظمی به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست داده و مرفاوی با ایجاد تغییراتی نسبت به بازی با پرسپولیس تیمش را به میدان می‌فرستد.

طالب‌لو مقابل ذرت‌کاران جای خودش را به محمدی داده بود اما در این مسابقه به ترکیب اصلی باز می‌گردد. عمران‌زاده، منتظری و شکوری در خط دفاع بازی می‌کنند و صادقی باز هم نیمکت‌نشین یا سکونشین خواهد بود. در خط میانی، رحمتی به جای کاظمی بازی می‌کند و جان‌واریو در کنار رینالدو، امیرآبادی و حیدری بازی می‌کنند. مرفاوی در خط حمله همچنان گزینه‌های زیادی خواهد داشت و از بین برهانی و اکبرپور یک گزینه را در کنار فرهاد مجیدی قرار می دهد.استقلال در بازی امروز فرصت خوبی برای بازگشت موقت به مکان سوم خواهد داشت.

پرسپولیس با فتح دربی 3 امتیاز از رقیب آبی‌پوش فاصله گرفته و استقلال می‌تواند حداقل 48 ساعت پیش از بازی این هفته سرخپوشان به مکان سوم بازگردد.مس کرمان، حریف امروز استقلال است که در وضعیت خوبی قرار ندارد و همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند. بوناچیچ بارها روی نیمکت سپاهان موفق به شکست استقلال شد اما در تیم بحران‌زده مس انتظار زیادی از او وجود ندارد. علی سامره و میثم منیعی می‌توانستند تقابل جالبی با تیم سابق خودشان داشته باشند اما این بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند.

غنی‌زاده هم به دلیل محرومیت، نمی‌تواند برای مس بازی کند. احتمال غیبت بیگدلی مهاجم تکنیکی تیم مس هم به دلیل بیماری وجود دارد اما پیروز قربانی انگیزه‌های زیادی برای تقابل با تیم مرفاوی خواهد داشت خصوصا با مصاحبه‌ای که چند هفته پیش در خصوص وضعیت فعلی استقلال انجام داد و از مسئولان و مربیان این باشگاه به شدت انتقاد کرد. فراز فاطمی هم از جمله استقلالی‌های سابق است که برابر تیم آبی‌پوش قرار می‌گیرد. رجب‌زاده و ادینهو خطرناک‌ترین بازیکنان مس در این مسابقه به شمار می‌روند.

کد خبر 101719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز