سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

طرح استقلال موزه هنرهای معاصر فلسطین به پیشنهاد رئیس فرهنگستان هنر، مورد بررسی قرار گرفت و استقلال این موزه به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، علی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر، ضمن انتصاب و ابقای حکم محبوبه پلنگی به‌عنوان رئیس موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز بین‌المللی هنر معاصر جهان اسلام، طرح بررسی استقلال این موزه را در دستور کار فرهنگستان هنر قرار داد.

وی در بخشی از نامه‌ خود، خطاب به بهمن نامورمطلق، دبیر این فرهنگستان، با اشاره به گنجینه آثار دفاع مقدس و هنر پایداری از کشورهای جهان اسلام که در این موزه موجود است، مأموریت تشکیل هیأت امنا و برگزاری جلسه در این خصوص را به ایشان واگذار کرد.

در پی این پیشنهاد، جلسه‌ای درخصوص استقلال موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز بین‌المللی هنر معاصر جهان اسلام با حضور مسئولان فرهنگستان و هیأت امنا برگزار و طرح استقلال موزه به تصویب رسید.

موزه هنرهای معاصر فلسطین که در سال 1384 گشایش یافته، ویژه نمایشگاه‌های هنر مقاومت و پایداری است و به‌عنوان مرکز بین‌المللی هنر جهان اسلام فعالیت می‌کند و دبیرخانه دوسالانه‌های جهان اسلام نیز در این موزه قرار دارد. موزه هنرهای معاصر فلسطین و جهان اسلام در ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان‌های مظفر و بزرگمهر واقع شده است و زیرنظر فرهنگستان هنر فعالیت می‌کند.

کد خبر 101700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز