جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

نخستین سینمای فرانمای ایران (Imax) آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، اکبر تشکری‌نیا ،مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران- با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح که در مساحت 75 هزار مترمربع صورت می‌گیرد تا یک‌ماه آینده به عنوان یک پروژه فرهنگی بزرگ آغاز خواهد شد.

تشکری‌نیا در مورد جزئیات این پروژه اظهار کرد: سینمای فرانما که آن را جادوی جدید سینما می‌دانند سینمایی علمی- فرهنگی است که در آن تصاویر سه‌بعدی میان پرده و چشم ایجاد می‌شود و امروز بیشتر کلان‌شهرهای دنیا نظیر لندن، پاریس، تورنتو و شانگ‌های از آن برخوردار هستند.

وی با اشاره به 10 هزار مترمربع زیربنای در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: در حال حاضر نقشه اجرایی این پروژه تهیه شده است که علاوه بر سینما یک مرکز بزرگ فرهنگی – تفریحی و ورزشی برای همه رده‌های سنی در آن ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به موقعیت مکانی این سینما اظهار کرد: با توجه به مجاورت سینما با بزرگراه نیایش و نبود پارکینگ، زمین مقابل سینما با متراژ 5 هزار مترمربع نیز به این مجموعه اضافه می‌شود که با طراحی‌های صورت گرفته امکان دسترسی شهروندان به هر دو فضا را فراهم می‌آورند.

تشکری‌نیا در ادامه افزود: مجموعه فرهنگی- آموزشی شامل گالری، کارگاه‌های آموزشی، سالن ورزش‌های توپی، آبی، اسکیت، دوچرخه‌سواری، مهدکودک، تالارهای پذیرایی اصلی و فرعی با گنجایش 400، 250 و 200 نفر رستوران، محل نمایش و غیره از جمله امکاناتی است که در این پروژه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز