همشهری آنلاین: علی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران گفت:

در حال حاضر 30 درصد هتل‌های استان تهران نیازمند بازسازی و تعمیر هستند که به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها امکان بهسازی و نوسازی آنها وجود ندارد.

علی فرخ مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 100 هتل و هتل آپارتمان در استان تهران برای اسکان و اقامت مسافران وجود دارد و بیش از 30 هتل و هتل آپارتمان نیاز به بازسازی و به روز سازی دارند.

این مقام مسئول در اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران تاکید کرد: مراکز اقامتی یکی از نقاطی است که برای جذب مسافر و گردشگر داخلی و خارجی باید هر چند سال یکبار بازسازی شود و در تهران نیز با توجه به اینکه تجار و مسافران زیادی به این شهر رفت و آمد می‌کنند باید این موضوع بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هتلداران تمایل به بازسازی دارند، گفت: مشکلی که سر راه بازسازی مراکز اقامتی وجود دارد بانک‌ها هستند که با مدیران هتل همکاری نمی کنند.

پیش از این نیز رئیس اتحادیه هتل‌های استان تهران از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام به 20 هتل ساز که به تازگی مجوز خود را دریافت کرده اند خبر داده و عنوان کرده بود مهمترین مشکلی که در مورد ساخت هتل وجود دارد بانکها هستند که به هیچ عنوان با متقاضیان احداث هتل در پرداخت وام همکاری نمی‌کنند.

براساس اعلام فرخ مهر هنگامی که بانک‌ها قرار است با سود 24 درصد وام پرداخت کنند عنوان می‌کنند که اعتبار ندارند اما چنانچه با سود 27 درصد باشد در این صورت پول و اعتبار دارند و اینگونه است که شفاف عمل نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران اظهار داشت: مدتی است که به دلیل بحران‌ها و مشکلات اقتصادی تعداد مسافران و ظریب اشغال آن‌ها کاهش یافته به همین دلیل مسئولان ذیربط باید چاره‌ای برای این امر بیاندیشند در غیر اینصورت هتل‌ها پاسخگوی هزینه‌های خود نخواهند بود و با مشکل ورشکستگی مواجه خواهند شد.

کد خبر 101608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز