گروه استان‌ها: شهر اصفهان به‌دنبال تعطیلی روزهای گذشته و هوای مساعد، میزبان گردشگران بسیاری بود

اما علاقه‌مندان بازدید از آثار و بناهای تاریخی این شهر که گردشگران خارجی نیز در میان آنها دیده می‌شدند، با در‌های بسته روبه‌رو شدند.

یک گردشگر که از تهران به اصفهان سفر کرده بود در این‌باره گفت: در حالی که این روزها به‌دلیل مصادف بودن با ایام عزاداری پایان ماه صفر بستر مناسبی برای معرفی بناهای تاریخی و مذهبی اصفهان فراهم بود، اما گردشگران به‌دلیل تعطیلی بناهای تاریخی و مذهبی واقع در اطراف میدان امام از این امکان محروم شدند.

به گفته وی، گردشگران در این چند روز چاره‌ای نداشتند تا برنامه بازدید خود از بناهای تاریخی اصفهان را به مکان‌هایی از قبیل کلیسای وانک و ‌آتشکده زرتشتیان اختصاص دهند.

یک گردشگر دیگر که تلاش می‌کرد از میان روزنه‌های در مسجد امام نگاهی به این بنای تاریخی داشته باشد، نیز تاکید کرد: یکی از دلایل سفرم به اصفهان آشنایی با بناهای تاریخی این شهر بود که با درهای بسته این بناها روبه‌رو شدم.

وی ادامه داد: ‌حضور تعداد زیاد مسافران در شهر این ضرورت را آشکار می‌کند که سازمان میراث فرهنگی باید برای معرفی بناهای تاریخی به‌خصوص اماکن مذهبی در چنین روزهایی به گردشگران داخلی و خارجی تلاش کند.

این گردشگر خاطرنشان کرد: باز بودن مکان‌های تاریخی و مذهبی استان برای بازدیدکنندگان در روزهای سوگواری منافی احترام گذاشتن به ائمه(ع) نیست و چه بسا مشاهده این آثار توجه افراد را بیش از پیش به غنای هنر دینی سوق ‌دهد.

این در حالی است که نبود راهنما، بروشور و کتابچه برای معرفی هریک از بناهای تاریخی اصفهان موضوعی است که گله گردشگران را در پی دارد.بسیاری از گردشگران که از شهرهای دیگر و یا کشورهای مختلف به اصفهان سفر می‌کنند پس از بازدید از بناهای تاریخی این شهر، ناامیدانه به‌دنبال شخصی می‌گردند تا گوشه‌ای از تاریخ این بناها را برایشان شرح دهد.

این در حالی است که انتظار می‌رود متولیان میراث فرهنگی درباره آشنایی گردشگران با بناهای تاریخی برنامه‌ریزی بهتری انجام دهند تا از این طریق بتوان تاریخ، فرهنگ و مذهب شیعه را بیش از پیش معرفی کرد.

کد خبر 101597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز