یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت ارتباطات به همراه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه خود یک مجموعه کاملی است که یک زنجیره از خدمات ارزش افزوده را به مردم ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، با بیان این مطلب اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه‌های ارتباطی، پست و پست بانک مجموعه‌ای از یک زنجیره کامل محسوب می‌شوند.

تقی‌پور افزود: با هماهنگی میان این اجزاء می‌توان خدمات منحصر به فردی را به صورت خدمات یکپارچه الکترونیکی در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که پست بانک به عنوان مکمل فعالیت‌های پست محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: پست بانک باید در این مسیر استراتژی متفاوتی نسبت به سایر بانک‌ها اتخاذ کند و در گام نخست به عنوان مکمل خدمات ارزش افزوده و به عنوان نقطه تماس در شبکه گسترده مجازی عمل کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به برخی از مزایای پست بانک گفت: پست بانک با دارا بودن نقاط تماس بسیاری که به واسطه ارایه خدمات در دفاتر ICT روستایی به دست آورده می‌تواند خدمت منحصر به فردی را به متقاضیان از طریق این شبکه گسترده ارایه کند.

وی ادامه داد: پست بانک باید این مزیت را در استراتژی‌های خود در نظر گرفته و آن را ارتقاء دهد تا در یک محیط رقابتی بتواند خدمات را سریع‌تر و ارزان‌تر نسبت به رقبای خود به مردم عرضه کند.

رضا تقی‌پور تصریح کرد: با توجه به وجود 60 هزار روستا در کشور، کماکان اولویت پست بانک در طول برنامه پنجم، حضور در مناطق محروم خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، برنامه چهارم توسعه با حضور پست بانک در روستاها تا پایان سال محقق و خدمات بانکی که باید به روستائیان ارایه کند، نزدیک به 100 درصد می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره برنامه‌های آتی پست بانک نیز اظهار کرد: الکترونیکی شدن امور در برنامه‌های آینده پست بانک پیش‌بینی شده و پست بانک باید بانک پیشتاز در ارایه خدمات دولت الکترونیکی باشد.

وی افزود: پست بانک باید در آینده بتواند خدمات ارزش افزوده را به صورت خدمات مدرن و جدید به مردم ارایه کند و در همین راستا موبایل بانکینگ را در دستور کار خود قرار داده است. 

کد خبر 101568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز