همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها در مراسم رونمایی سیستم اتوماسیون اداری شورا گفت: ما در شورای عالی استان‌ها تلاش کرده‌ایم تا از بهترین روش‌ها و طرق برای سهولت کارها استفاده کنیم؛ سیستم اتوماسیون اداری شورای عالی استان‌ها امکان دسترسی سریع‌تر و سهولت ارسال نامه ها، طرح ها و لوایح برای اعضای سایر شوراها که از کمترین امکانات نیز محروم هستند را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در ادامه افزود: در گذشته ما برای ارسال نامه‌ها و طرح‌ها از طریق استانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدام می کردیم یا این که در نهایت با سیستم تلفن همراه و پیامک اقدام می کردیم که امکان مکاتبه بلند و ارایه طرح از این طریق امکان نداشت.

وی گفت: اعضای شورای عالی استان‌ها در زمان جلسات وقتی که به تهران می آمدند با یک کتاب قطور از طرح‌ها مواجه می‌شدند که مجبور بودند در زمان اندک آن را مطالعه کنند بنابراین زمانی برای استراحت برایشان باقی نمی ماند در ضمن طرح ها را به طور کامل درک نمی کردند و در صحن جلسات نیز نتیجه کار مطلوب نمی شد.

چمران گفت: برای حل این مسایل پیشنهاد شد که از سیستم اتوماسیون استفاده شود که محدود به سیستم داخلی نباشد چرا که در ادارات کوچک 2 یا 3 طبقه چندان چنگی به دل نمی‌زند بماند که برخی از ادارات هم از سیستم اتوماسیون اداری paper less و هم از سیستم مکاتبات دستی استفاده می کنند که باید یادآور شوم این سیستم نباید تنها برای پوز دادن راه اندازی شود، بلکه باید برای سهولت و گسترش ارتباط با اعضای شورای عالی به کار گرفته شود.

به اعتقاد رئیس شورای عالی استان‌ها، با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون ادارای می توانیم در بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری صرفه جویی کنیم.

وی ادامه داد: ما باید با اعضای شورای عالی استان‌ها از طریق این سیستم در تماس مستقیم باشیم.

چمران یاد آورشد: با این اوصاف ارسال طرح های در دست بررسی در کمیسیون‌ها و صحن علنی شورای عالی استان‌ها مطلوب است و ما می خواهیم به طور جدی کارآیی سیستم اتوماسیون ادارای را دنبال کنیم نه این که ناکارآمد بوده و نتیجه ای برای ما نداشته باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها از مسوولان دبیرخانه شورا خواست تا چکیده مطالب ر ا به صورت مختصر و مفید بروی سیستم اتوماسیون ارسال کنند تا هم حجم سیستم را بیهوده پر نکند و هم وقت اعضا را نگیریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای چاپ دستور جلسات شورای شهر تهران از هر دو روی برگه استفاده می‌شود و در دو سال اخیر حدود 2 میلیارد تومان صرفه‌جویی و اضافه اعتبار از همین محل داشتیم این در حالی است که سایر شوراها همیشه از کمبود اعتبار گلایه مند هستند.

وی تصریح کرد: با سیستم اتوماسیون اداری در مصرف کاغذها و هزینه ارسال نامه‌ها      می‌توانیم صرفه جویی کنیم.

کد خبر 101560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز